Mi van a Szulejmánon túl?

Kuzey Güney - Tűz és víz
Vágólapra másolva!
A ma vizsgált, 18–59-es célcsoportban az Éjjel-nappal Budapest lett április 21. legnézettebb műsora, 600 ezer ilyen korú néző figyelte. Jól szerepelt a Barátok közt és A konyhafőnök is, a TV2 viszont csak a hatodik helyre fért be a Tények-kel, friss török sorozata, a Kuzey Güney – Tűz és víz nem jutott be az első tízbe.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyetlen utas tart felfelé, mégpedig Piringer Patrícia, aki a VIVA TV és a TV2 után az RTL Klubon is feltűnt, A konyhafőnök egyik versenyzőjeként. Nemcsak, hogy sikerült továbbjutnia, de a műsor is jó számokat hozott a hatvan év alattiaknál, 493 ezer nézővel a harmadik legnézettebb produkció volt a korcsoportban.

Jakupcsek Gabriella és a Ridikül már nem szerepelt ilyen jól, a TV2 és az RTL Klub délutáni műsora alapból fölé ment, de a Duna TV a Coollal és a Film+-szal is küszködött ebben az időszakban.

Este a TV2 friss a második részénél járó, igaz, a Super TV2-n már adott török sorozata, a Kuzey Güney – Tűz és víz egyelőre nem rántotta be a nézőket: az Éjjel-nappal Budapest jól elporolta, a Coolon futó A mentalistá-val teljesített egy szinten, mindkét adás 7,5 százalékos közönségaránnyal zárt a vizsgált célcsoportban. Mutatjuk mindezt grafikonon is.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Látható, hogy a napot az RTL Klub nyerte, annak ellenére, hogy a 18–59-es célcsoportot a TV2 preferálja. A hatvan év alattiak a Coolt és a Film+-t is szerették, a Duna TV 3,6 százalékos közönségaránya az ötödik helyre volt elég. A Sport1 élőben közvetítette a Bajnokok ligáját, így kilencedikként be is fért a legjobb tízbe, miközben a listát a Super TV2 zárta.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.