A tüntetés az ATV-nek tett jót

tüntetés
Vágólapra másolva!
A VV7 jóval gyengébben rajtolt, mint a VV6. Napi számok.
Vágólapra másolva!

November 17-én a teljes lakosságban a TV2 nézettebb volt, mint az RTL Klub, az ötven alatti felnőtteknél, illetve a TV2 által preferált 18-59-es célcsoportban viszont az RTL Klub nyerte a napot. Vélhetően a Kossuth téri tüntetés miatt nőtt az ATV közönségaránya, 5,2 százalékkal ment a teljes lakosságban.

A Való Világ újabb évadja először tűnt fel az este tízes sávban, az RTL II-n, 6,7 százalékos közönségarányt szállított az RTL célcsoportjában, a BeleValóVilág sem sokkal rosszabbat, 6,2-t. Mindazonáltal a VV7 gyengébb számokat mutat, mint a VV6 az év elején, a teljes lakosságból 260 ezer néző tűnt el a beköltöző show-ra, az első hétköznapi adásra pedig 140 ezren szivárogtak el a januárihoz képest.

A TV2-féle A macska című mexikói sorozat elsőre legyőzte a frissen indult Dr. Tóth című RTL-es műsort teljes lakosságban és 18-59-ben, de az RTL célcsoportjában már utóbbi volt a népszerűbb.

2014 november 17-i nézettség Forrás: Nielsen / Origo

Ez volt este

A hétfő esti közönségarány váltakozva mutatjuk teljes lakosságban, 18-49-ben és 18-59-ben, most előbbi van soron. A diagramon látható, hogy a Tények és a Jóban Rosszban tartotta a lépést a konkurenciával, azonban a Bumm!-nál esés következett be, a Családi titkok pedig csak szerény 10 százalék körül hozott a TV2-nek.

Az M1 esetében a Maradj talpon! után, a Híradó előtt jött egy nagyobb esés, később csak a Kékfény alatt ért el a csatorna 10 százalékot, akkor is csak pár percre.

A grafikonon látszik az ATV magához mérten szép teljesítménye is, hisz az Egyenes beszéddel befogta az M1-et, majd a TV2-t is meg-megelőzte, késő esti Híradójával pedig egyértelműen verte mindkét csatornát.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

Utóbbi grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.