Váratlan ajándék a tévézőnek

Vágólapra másolva!
Az ABC nem szerette volna, ha premierjein sok néző veszít reklám miatt, így kihagyott egy reklámblokkot, ami igen szokatlan arrafelé, a szigorú rendben.
Vágólapra másolva!

Az amerikai sorozatok - szemben sok más náció által előállított szériával - eleve úgy készülnek, hogy megvan a reklám helye az adott epizódban. A gyártók tudják, miből él a nekik fizető csatorna, tiszteletben tartják, hogy egy kereskedelmi egyórás műsort négyszer is megszakítanak - viszont a televíziós társaság nem biggyeszt mosószert vagy pelenkát népszerűsítő kisfilmeket bárhová, csak a kijelölt helyre. Így nem fordul elő gyakran olyan nézőbosszantó eset, mint itthon, hogy mondat közepén vágják el a történetet egy reklám miatt, vagy épp - különös kegyetlenséggel - a főcím után rögvest, mint tette azt a Hallmark vagy az AXN is.

Az ABC állítólag nem bánta volna, ha egyben leadhatja új sorozatainak pilotját, mert így lehet elkerülni, hogy sok millió tévéző ide-oda kapcsolgasson, esetleg hűtlenül ott ragadván egy rivális csatornán. Erre támogatót nem szerzett, így gazdasági okokból kénytelen reklámmal megszakítani az epizódokat - viszont kiveszi az első reklámblokkot, ami által egy szűk félórás szitkom három perccel tovább tart, egy szűk egyórás dráma pedig öt percet is nyerhet. Ez a trükk olyan műsorokat érint vagy érintett, mint a Flash Forward, az Eastwick, a Modern Family, többek közt.

Korábban volt már olyan, hogy sorozatepizódok reklámblokk nélkül mentek le amerikai kereskedelmi tévéken. Így járt a 24 vagy a Mad Men, de a Fringe vagy a Dollhouse már nem, holott ezeknél is tervezték, azaz elvileg működhetett volna az egy szponzorral való felállás (végül a csatorna lépett vissza). Azt a módszert, hogy egyben, reklám nélkül leadnak valami új produkciót, néha, ritkán itthon is alkalmazzák a tévék, mert az AGB görbéin tökéletesen látszik, hogy a reklámok alatt akár a nézők harmada is elvándorol, és mivel ilyenkor sokan le is morzsolódnak, premiernél jobb minimalizálni a veszteséget.