Bőszen kapcsolgat a magyar

Vágólapra másolva!
Felmérésünk szerint a tévézők fele szemrebbenés nélkül nyúl a távirányítóért, ha beúszik a reklámblokk kedvenc tévéműsora közepén. Ötből egy tévéző feláll, és otthagyja a készüléket.
Vágólapra másolva!

Pár nap alatt közel 20 ezren szavaztak az [origo]-n a reklámblokk alatti tévézési szokásokról. Az eredmény nem különösebben meglepő annak, aki találkozott már az AGB Nielsen napi bontású grafikonjaival, azokon is világosan látszik, hogy hullámvölgyek, szakadékok mutatkoznak a nézettségben, mikor reklámblokk kerül adásba, jó egy-két perces ajánlóval kiegészülve.

A tévéreklám életünk része: sokak utálják, sokak szerint művészeti ág. Olvasóink túlnyomó része viszont nem kíváncsi a mesterművekre, a művészileg sokat adó darabokra, ötletes kisfilmekre, mivel 52,4 százalék válaszolta azt, hogy a távirányítón ujjaival végigzongorázza a reklámidőt, belekukkantván a többi csatorna kínálatába. 22,7 százalék egyszerű lustaságból vagy az eredeti műsorhoz való ragaszkodása miatt (hogy le ne maradjon a reklámblokk utáni percről) néha megnézi a mosóporokkal, pelenkákkal, autókkal és 36,8 százalékkal kevesebb korpát ígérő samponokkal teletűzdelt 6-8 percet, ugyanakkor további 19,1 százalék válaszolta azt, hogy különösebb szívfájdalom nélkül otthagyja a készüléket és teszi a dolgát, ha reklám van.

Olvasóink pusztán 1,2 százaléka nézi meg mindig a kereskedelmi tévécsatornákat működtető reklámot - alighanem ők a hirdetők kedvencei. A válaszadók 4,6 százalékát nemigen érdekli a kérdés, ők büszkén vallják, hogy soha nem néznek tévét.