Képernyőn a válogatott

Vágólapra másolva!
Az AGB Nielsen adatai szerint a tévét néző fiatal férfiak fele a labdarúgást választja, így vélhetően ma este is sokan ülnek le megnézni a Debrecent és a Manchester United csapatát.
Vágólapra másolva!

Az RTL Klub által közvetített mérkőzések közül a Puskás Ferenc-válogatott és a Real Madrid összecsapására voltak legtöbben kíváncsiak idén: 1,98 millióan nézték Raúlt, Zidane-t, Beckhamet. A magas nézettség több faktornak köszönhető: intenzív sajtómegjelenést kapott az esemény, nyár során kiéheztek a nézők a futballra, erre a gálameccsre pedig valóban egy sztárokkal teletűzdelt klubcsapatot (melyet - többek közt - Puskás tett híressé a hatvanas évek elejére) csábítottak Magyarországra a szervezők.

Érdekes, hogy a közönségarányt tekintve a Real Madridnál vonzóbb volt a bolgár válogatott márciusi fellépése, az argentin meccs és a Manchester United elleni első mérkőzés. A Debrecen angliai kirándulására 44,6 százalék volt kíváncsi, a Bulgária elleni iksz az épp tévézők 42,8 százalékát érdekelte, miközben a gauchók elleni küzdelem 42,6 százalékos közönségarányt ért el. Az Izlanddal játszott mérkőzés sem hagyta hidegen a nézőket, de a 31,7 százalékos közönségarány és az 1,31 millió néző nem olyan kiemelkedő adat.

A 18 és 49 éves kor közti célcsoport esetében a százalékok többé-kevésbé megegyeznek az összlakosság esetén tapasztaltakkal, nincs jelentősebb differencia. A fiatalabb (18-49) férfiak 2,3 milliósra becsült bázisa esetén nem meglepő módon nagyobb volt az érdeklődés: ezen csoport esetében 58,5 százalékot ért el az argentinok elleni meccs, miközben 52-54 százalék közül volt a bolgárok elleni válogatott meccs, a Real-féle gálamérkőzés és a Debrecen manchesteri küzdelme.