Itthon sikeres lehet a mobilkereskedelem

Vágólapra másolva!
Egy ma közzétett felmérés eredményei szerint a hazai cégek többsége úgy véli, a mobiltelefonon keresztül lebonyolított kereskedelem sikeres lehet Magyarországon.
Vágólapra másolva!

A GKI Rt., a Westel és a Sun Magyarország szeptember 17-én közzétett tanulmánya szerint a korábbi időszakokkal ellentétben a második negyedévben a kis- és középvállalatok kedvezőbben értékelték az internet gazdasági befolyását, a kínálkozó lehetőségeket, mint a nagyvállalatok. Míg a kis- és középvállalatok közül egyre többen számítanak a világhálón lebonyolított forgalmuk arányának növekedésére, addig a nagyvállalatok az interneten keresztül érkező megrendelések arányának stagnálását, legfeljebb kismértékű emelkedését prognosztizálják - áll a jelentésben.

Az m-kereskedelem sikervárományos

Az 5 főnél több alkalmazottal dolgozó cégeknél végzett felmérés szerint a vállalatok többsége egyetért abban, hogy a számítógépeknél elterjedtebb mobiltelefon-készülékeken lebonyolított kereskedelem sikeres üzleti modellé válhat. A megkérdezettek 18 százaléka szerint a termékek, szolgáltatások többsége eladható, megrendelhető lesz mobiltelefonon keresztül is.
A cégek 39 százaléka úgy véli, hogy bizonyos termékek, szolgáltatások esetében a modell már rövidtávon is életképes, míg 30 százalékuk inkább középtávon tartja életképesnek a mobil-kereskedelmet. A felmérésben részt vevő cégek mindössze 18 százaléka nem lát fantáziát ebben a lehetőségben, szerintük a mobil-kereskedelem egyáltalán nem fog elterjedni. A vállalatok elsősorban termékeik, valamint szolgáltatásaik reklámozását tartják elképzelhetőnek ilyen módon, 20 százalékuk már rövidtávon, 28 százalékuk pedig középtávon igénybe venné ezt a szolgáltatást.

A cégek 24 százaléka biztosan igénybe venné megrendeléseinél a mobil-kereskedelmet, ha erre lehetősége nyílna. A válaszadók elsősorban alapanyagokat, kiegészítő anyagokat, valamint javítási-karbantartási szolgáltatásokat vásárolnának. 52 százalékuk szerint a többi, már bevált rendelési forma az igényeket maradéktalanul kiszolgálja, de sokan kételkednek a mobil-alkalmazások biztonságában is, félve az esetleges visszaélésektől. A biztonság kérdésével összefüggésben többen a tranzakciók rögzítésének, hitelesítésének hiánya miatt zárkóznak el a lehetőségtől. A mobil-egyenleg terhére történő mobiltelefonos fizetés elterjedésére szintén a vállalatok valamivel több mint egynegyede lát lehetőséget saját árui, szolgáltatásai esetében, de köztük is többen vannak azok, amelyek bizonytalanabb választ adtak e kérdésre. A felmérésből az is kiderül, hogy a "mobilfizetésnek" a cégek szerint a kisebb értékű megrendeléseknél van létjogosultsága, de csak abban az esetben, ha a biztonsági-bizalmatlansági problémákat megfelelően kezelni tudja.