[Frissítve] Ezért halnak egymás után a Sandisk SSD-k

sandisk extreme portable ssd v2  külső hordozható háttértár adattároló
Sandisk Extreme Portable SSD V2
Vágólapra másolva!
Nem szoftveres, hanem hardveres hibák állhatnak az adatvesztések mögött.
Vágólapra másolva!

Nagy botrány tört ki idén tavasszal a Western Digital tulajdonában álló Sandisk márka körül, egymás után mentek tönkre a professzionális felhasználóknak szánt Extreme és Extreme Pro külső SSD-ken a fájlrendszerek, később pedig egy Western Digital My Passport modell érintettsége is bebizonyosodott.

Itthon is kaphatóak a biztosan érintett termékek Forrás: Sandisk

Az anyacég hónapokon keresztül próbálta agyonhallgatni a vevők számára akár súlyos anyagi veszteségeket is okozott ügyet, szoftverfrissítést adott ki a probléma megoldására. Mostanra csoportos per indult a WD ellen az USA-ban, kártérítést követelnek a defektív meghajtók miatt részleges vagy teljes adatvesztést szenvedett ügyfelek.

Most új információ érkezett az ügyben, a sérült meghajtókon lévő adatok helyreállítására szakosodott osztrák Attingo állítása szerint az érintett meghajtók az eddig sejtettel ellentétben nem szoftveres, hanem hardveres hibák miatt mentek tönkre. A vállalat eddigi tapasztalatai alapján rosszul megtervezett és hanyagul legyártott termékekről van szó, ez okozta az idő előtti halálukat, a rossz minőségű komponensek és forrasztások a ludasak.

Az érintett termékek Magyarországon is kaphatóak, nem világos, hogy a gyártó időközben orvosolta-e a minőségi problémákat.

[Frissítés] A Western Digital reagált a fenti információkra, és tagadja, hogy alacsony minőségű komponensek és forrasztások okozták volna a termékek hibáit, noha bevallása szerint további vizsgálódásra lehet szükség az ügyben. Meglátása szerint a meghajtók gondait sikeresen javította az időközben kiadott firmware-frissítésekkel.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!