Aljasan kiszúrt a vevőkkel a garázsajtós cég

autó kocsi mobil mobilozás vezetés car phone smartphone driving
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
Elfelejthetik az ügyfelei, hogy nem néznek reklámokat a mobilappjában.
Vágólapra másolva!

Újabb okosotthonos cég került rossz okokból a hírekbe, a LiftMaster, Chamberlain, Merlin, továbbá Grifco márkajelzésű garázsnyitó rendszerek mögött álló Chamberlain Group azzal állt elő, hogy a termékei mostantól csak a hivatalos myQ mobilappon keresztül nyithatóak és csukhatóak.

Addig örüljenek a vevők, amíg havidíjhoz nem köti a garázsajtó kinyitását a cég Forrás: Alexandre Boucher / Unsplash

A vállalat nem tréfál, műszakilag akadályozni kezdte azt, hogy az ügyfelek alternatív mobilappokon keresztül vezérelhessék a garázsajtóikat, erre eddig nem hivatalos keretek között lehetőség volt. Ez 2023-ban különutas álláspont, miután az elmúlt években az okosotthonos eszközök gyártói megállapodtak abban, hogy mindenki támogassa az iparági szabvány Matter protokollt, azaz gyártótól függetlenül minden kütyü kompatibilis legyen a másikkal, ne legyen szükség a jövőben egyedi mobilappokra és vezérlőhubokra az okosotthonok vezérléséhez.

A helyzet nyitja látszólag az, hogy a Chamberlain idén októberben Androidon és iOS-en is teletömte reklámokkal a myQ mobilappját: azóta a garázsajtót nyitni vagy csukni próbáló ügyfeleknek minden egyes alkalommal át kell görgetniük egy teljes képernyőnyi reklámon, hogy megnyomhassák a szükséges vezérlőgombot.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!