Váratlan értesüléssel állt elő a Reuters hírügynökség, az érintett vállalatok által mostanra megerősített információi alapján egyesülhet az Avast és a NortonLifelock, ezzel a fogyasztói piac legnagyobb biztonsági cégét létrehozva.
A két vállalat közül a Prágában alapított Avast a kisebb értékű, ez vásárolta fel néhány éve a szintén közismert AVG márkát. A fogyasztói piacra szánt vírusirtójának ingyenes változatát a tavalyi év végén 435 millióan használták, közülük 16,5 millióan fizettek a prémium kiadásáért.
A korábban Symantec néven ismert NortonLifelock még 2019-ben értesítette a Broadcomnak a vállati biztonsági megoldásokat szállító üzletágát, azóta csak fogyasztói termékekkel foglalkozik, a szokásos vírusirtók mellett személyazonossággal való visszaélés elleni védelmet is kínál.
A felek szerint egyelőre nincs kőbe vésve az üzlet, a NortonLifelocknak augusztus 11-ig van ideje végleges ajánlatot tenni az Avastra. Az utóbbi üzleti teljesítményének jót tett az otthonról dolgozás, tavaly 7%-ot meghaladó organikus növekedést ért el, 922 millió dollár árbevétellel zárta a 2020-at.
A NortonLifeLock állítólag 8 milliárd dollárt kíván adni az Avastért.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!