Bankszámlákat fosztott ki a Google

Mastercard, bankkártya
MasterCard is said to have overcharged banks for transaction costs between 1992 and 2007. Some 46 million consumers suffered extra costs due to the banks putting the charges through to customers. A claim has been filed in the UK against the credit card company. Bydgoszcz, Poland, on September 9 2016. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Egy összegben levonta a részletre vett eszközök árát.
Vágólapra másolva!

Rengeteg panaszt hallottunk már a Google itthon nem elérhető webshopjának abnormális működésével kapcsolatban, nemrég például az egyik vásárlónak pénzvisszatérítés helyett tíz darab Pixel 3 okostelefont adott a cég. Most ennél sokkal komolyabb botrány tört ki: az elmúlt napokban a Google Fi mobilszolgáltatás webshopjában részletfizetéssel eszközöket vásárolt ügyfelek egy részétől a cég egyben levonta a megvett készülék teljes árát.

Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens

A malőr persze sokaknak nem csak elvi, de gyakorlati problémát is okozott, elvégre az Egyesült Államokban sincs mindenhol kolbászból a kerítés. További probléma, hogy a nagyösszegű vásárlás miatt egyes vevők túllépték a hitelkártyájuk normál fedezetét, mire a bankjuk pluszfedezetet biztosított, hogy sikeres legyen a tranzakció. Ennek a pluszfedezetnek viszont ára van, méghozzá nem is kevés: a bankjuk komoly pénzt fog legombolni róluk a szívességért cserébe.

Ráadásul a Google hiába ad pénzvisszatérítést, a hiteltúllépés költségét kénytelenek lesznek kifizetni az érintett vevők, azaz megkárosította őket a vállalat.

A Google kedden az ígérte, hogy legfeljebb két munkanapon belül minden érintett ügyfél megkapja a szükséges összegű pénzvisszatérítését.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!