Nekimegy az ár-összehasonlító oldalaknak a Google új szolgáltatása

google, shopping, vásárlás, online
Vágólapra másolva!
A világ számos országa után e hónap elején Magyarországon is elérhetővé vált a Google új, termékalapú hirdetési megoldása, a Shopping-hirdetés. Az üzletágban dolgozó szakértők szerint az e-kereskedelmi szektor élénkülő versenyre számíthat. Mit jelent mindez a vásárlók számára?
Vágólapra másolva!

Dióhéjban, böngészés során a felhasználók új hirdetésekkel találkozhatnak a Google-ben. Ez a termékkeresőre épülő, de a hagyományos Google keresőoldalon feltűnő új hirdetési megoldás abban tér el a hagyományos szöveges Google hirdetéstől, hogy az a legjobb ajánlatokat képpel, árral, a forgalmazó bolt nevével és adott esetben vásárlói értékeléssel egyetemben mutatja.

A vizuálisan vonzóbb megoldás további előnye, hogy a felhasználóknak nem feltétlenül kell árukereső oldalakon böngésznie ahhoz, hogy a legjobb ajánlatokra lecsaphassanak.

Azt rögtön a Google keresőben megtehetik, mivel a legjobb ajánlatok már ott összehasonlíthatóvá válnak.
A lerövidülő vásárlási folyamat üdvözölt változás lehet az időszűkében elő felhasználók számára, de mindez csak a jéghegy csúcsa.

Tűzben edzett e-kereskedelem

Ahhoz, hogy a Google Shopping-hirdetések további felhasználói előnyeit felfedezhessük, érdemes az üzleti oldalra koncentrálni.

Szabó László, a Growww Digital ügynökség online növekedési szakértője korábban azt nyilatkozta, hogy a tengerentúli adatok alapján a Shopping-kampányok hatékonysága átlagosan 30 százalékkal jobb, mint a hagyományos keresőhirdetéseké. Emellett arra is kitért, hogy a Google keresőből érkező forgalom akár 70-80 százaléka is származhat a Shopping-hirdetésekből.
A Google hazánkban újonnan bevezetett megoldásának erejét az is nagyszerűen mutatja, hogy miután a szolgáltatás Európában elérhetővé vált, a legnagyobb Európai ár-összehasonlító szolgáltató, a Kelkoo Group bevétele 103 millió euróról 38,4 millióra csökkent. Az ok a már fentebb tárgyalt megjelenítési módban, valamint abban keresendő, hogy a Google dominanciájából adódóan új hirdetésibevétel-szerzési lehetőségét előnyben részesítette, és ezzel majdhogynem ellehetetlenítette a többi ár-összehasonlító weboldalt.

A Google saját videója a Google Shopping működéséről (angol nyelven)

Nem véletlen, hogy a szabad verseny biztosítása érdekében a Kelkoo Group 2015-ben bíróságra vitte a keresőóriást. Két évvel később a Google versenyjogi szempontból aggályosnak ítélt magatartására az Európai Bizottság csaknem 750 milliárd forintos bírságot szabott ki, valamint szabad verseny biztosítására kötelezte a Google-t.

Mivel az Európai Bizottság döntése következtében a Google-nek versenyeznie kell a többi szoláltatóval, ez azt is jelenti, hogy a kereskedők és boltok számára több hirdetési lehetőség vált és válik elérhetővé. Mindez tovább fokozódó e-kereskedelmi versenyt eredményez.

Amiért a felhasználóknak érdemes örülni

A piaci előnyért folytatott harc a cégeket legtöbbször szolgáltatásminőség-javításra, termékfejlesztésre, árcsökkentésre, erősebb márkaépítésére, üzleti stratégia újragondolására vagy új technológia bevezetésére készteti. Mivel az utóbbi hónapokba és akár évekbe is beletelhet, a gyorsan reagáló cégek piaci előnyre tehetnek szert.
Bármelyik utat vagy utak kombinációját is választják a cégek, az e-kereskedelmi fronton vívott küzdelem előnyét a nap végén a felhasználók élvezik majd.
A Google Shopping-hirdetések hazai elérhetősége jobb garanciákat, minőségibb termékeket és segítőkészebb vevőszolgálatot vonhat maga után. Pláne, hogy a vásárlói értékelés a Google keresőoldalán is látható lesz.

Mikor válik a Google ár-összehasonlító szolgáltatása minden hazai bolt, kereskedő számára elérhetővé?

A bevezetés kezdeti időszakában a Google-ön keresztül csak a hirdetők egy kis százaléka férhet hozzá az új megoldáshoz, de az Európai Bizottság korábbi döntésének következtében nem csak a Google az egyetlen cég, amin keresztül az elérhető. Nem hivatalos források alapján a Kelkoo Group is a magyar piacra fog lépni, és mellettük más szolgáltatók jelenlétére is számítani lehet.
Hogy a Google új Shopping-hirdetés megoldása vagy az új szereplők érkezése milyen hatást gyakorol majd az olyan közismert ár-összehasonlító oldalakra, mint az Árukereső, az Olcsóbbat vagy a német tulajdonban lévő Árgép, azt egyelőre nehéz felmérni.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!