Csak durva pénzekért hagynánk abba a facebookozást

facebook laptop notebook
Vágólapra másolva!
Üzleti alapon megoldható volna, hogy a felhasználók hanyagolják a szolgáltatást.
Vágólapra másolva!

A vállalkozások értékét általában a részvényeik árfolyama, a tulajdonukban lévő ingóságok és ingatlanok, vagy éppen a bennük rejlő üzleti potenciál alapján szokás megítélni. A konkrét termékek esetében ez már nem így működik, az árukat elsősorban az határozza meg, hogy a megcélzott közönségük mennyi pénzt tud és hajlandó fizetni értük. Éppen ezért is a termékfejlesztés általában ott kezdődik, hogy meghatározzák a termék körülbelüli ajánlott fogyasztói árát, majd kimatekozzák, hogy a tervezőknek mennyi pénzből kell kihozniuk a terméket.

Forrás: Kaboompics / Pexels

Négy egyesült államokbeli felsőoktatási intézmény kutatói nemrég összeálltak egy érdekes felmérés erejéig: arra voltak kíváncsiak, hogy mennyit kellene fizetniük az átlagembereknek, hogy azok időlegesen befejezzék a Facebook használatát.

Eredetileg két külön felmérés folyt ugyanabban a témában, de az egymásra találásuk után a kutatók egyesítették a külön begyűjtött adatkészleteiket, hiszen azok kompatibilisek voltak.

A kutatások szerint nagy átlagban a megkérdezettek napi 4,2 és heti 37 dollárt kértek volna a Facebook használatának a mellőzéséért, átszámítva 1192 és 10 500 forintokról van szó. A napi és a heti összegre külön kérdeztek rá a kutatók, ezért nem egyenesen arányosak az összegek. A napi átlagnak kijött összeget héttel felszorozva csak 29,4 dollár jön ki.

Forrás: Getty Images/Justin Sullivan

No de mennyire fog vastagon a ceruza, ha egy évre kellene otthagyni a Facebookot? Az idősebbek tipikusan olcsóbban, míg a fiatalok drágábban mondtak volna le portál használatáról, így a körülményektől függően 1139 dollár és 2076 dollár között mozogna a „munkadíjuk".

Átszámítva 324 ezer és 590 ezer forintokat kérnének a Facebooktól való éves távolmaradásért.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a Facebook ne válna azonnal szellemvárossá, ha megpróbálna kőkemény előfizetési díjat szedni a felhasználóitól. A kutatás pusztán egy érdekesség, a megkérdezettek szubjektíven úgy ítélték meg, hogy ennyit ér meg nekik a facebookozás.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!