Népszerűvé válása óta a Facebook háza táján szinte mindig volt valami botrány, de az elmúlt hetekben tapasztalt cirkusz – a Cambridge Analytica ügy, a szekrényből részből emiatt kihullott régi csontvázak, Mark Zuckerberg képviselőházi meghallgatása – egyértelműen jelezte a vállalat számára, hogy ideje felnőnie. A 2,2 milliárd felhasználóval rendelkező közösségi hálózat történetében most jött el az a pillanat, hogy érdemi lépéseket kell tennie a meglévő ügyfeleinek megtartásáért és az újabbak bevonzásáért, hiszen most már tényleg megtépázódott a hírneve.
Az említett kongresszusi meghallgatásán Mark Zuckerberg nem határolódott el attól, hogy a jövőben valamiféle fizetős változatban is elérhetővé válhat a Facebook. Ebben az volna a ráció, hogy az előfizetést megvásárlók a jobb felhasználói élményért cserébe reklámmentesíthetnék a szolgáltatást, plusz emiatt csökkenthetne a róluk begyűjtött információk mennyisége, így nőne a magánszférájuk védelme.
Érzésünk szerint kevesen hitték el, hogy Zuckerberg komolyan fontolgatja az előfizetéses konstrukció bevezetését: ez tipikusan olyan csontnak tűnik, amit a némileg sarokba szorított multicégek vezetői szoktak dobálni a hatósági meghallgatásokon.
A Bloomberg informátorai szerint nem teljesen erről van szó, a Facebook marketingesei már hetek óta komolyan vizsgálják az előfizetéses konstrukció iránti igényt és a megvalósítási lehetőségeket. Az előfizetéses rendszer bevezetése valójában már nagyon régóta foglalkoztatja a cég munkatársait, beleértve Mark Zuckerberget is, azonban a mostani botrányokig érdemben nem történt semmi az ügyben, nem élvezett prioritást a kérdés.
A mostani fokozott marketinges tevékenység persze semmiféle garanciát sem jelent arra, hogy a Facebook ténylegesen be fog vezetni egy előfizetést. Pusztán arról van szó, hogy a cég története során először folyik érdemi kutatási tevékenység a megvalósíthatóságának felmérésére.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!