Hibás az Apple iOS számológépe

Apple, Iphone 8, bemutatás
Apple CEO Tim Cook presents the newest products of the company at the Steve Jobs Theatre of the Apple Park, the new company headquarters of the iPhone manufacturer in Cupertino, US, 12 September 2017. - NO WIRE SERVICE - Photo: Christoph Dernbach/dpa
Vágólapra másolva!
A funkcionalitás elé helyezték a grafikai csilivilit, váratlan következménye lett.
Vágólapra másolva!

A telefonok mindegyike kínál egy legalább négyműveletes számológépet, a nem túl komplikált programok pedig az elvárható módon tökéletesen megfelelnek a céljukra. A kivétel persze erősíti a szabályt, ráadásul most pont az Apple munkatársainak éghet az arcuk, hogy még egy megbízhatóan működő, alapműveletes számológépet sem sikerült készíteniük a mobileszközökön futó iOS rendszerbe.

Szívesen meghallgatnánk Steve Jobs véleményét a számológépes bugról Forrás: AFP/Christoph Dernbach

A problémát az jelenti, hogy csilivili grafikai effektekkel turbózták fel a számológépet. A rendszer úgy működik, hogy a felhasználó lenyom egy gombot, mire lefut a művelethez társított grafikus effekt, viszont a gomb lenyomását ténylegesen csak az animáció befejeződése után regisztrálja a számológép.

Itt van a kutya elásva: ha valaki túl gyorsan nyomkodja a virtuális gombokat, akkor az újonnan lejátszandó kezelőfelületi animációk megszakítják az előző animációkat, a megszakított animációkhoz tartozó gomblenyomásokat pedig nem regisztrálja a számológép.

Egy konkrét példát is kaptunk a jelenségre: ha valaki túlságosan gyorsan próbálja elvégezni 1+2+3 összeadást, akkor a várt 6-os végeredmény helyett 24-et kaphat.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!