Hivatalosan is halott a Microsoft Kinect

disneyland adventures kinect
Kinect: Disneyland Adventures
Vágólapra másolva!
Befejeződött az elmúlt években irrelevánssá vált periféria gyártása.
Vágólapra másolva!

Az eredeti Kinect kamerarendszer még 2010 végén jelent meg az Xbox 360 játékkonzolhoz, méghozzá számottevő közérdeklődés kíséretében: az ígéretek szerint a kütyü képes volt akár több személyt is követni a látóterében, lehetővé tette a videojátékok gamepad nélküli irányítását. Persze már elsőre is látszott, hogy a családbarát, a fitneszcélú, vagy éppen a partijátékokhoz lehet ideális; nem feltétlenül a klasszikus hardcore gamerek voltak a célközönsége.

Kinect: Disneyland Adventures Forrás: Disney / Microsoft

Sajnos a gyakorlatban nem működött túl jól a Kinect, a játékfelhozatala is vegyes minőségűnek bizonyult, így a kezdeti lelkesedés után a potenciális vásárlók többsége elég gyorsan elfelejtette a perifériát.

Pár évvel később a Microsoft megpróbálta feltámasztani, méghozzá igencsak erőszakos módon: az első időszakban nem lehetett Xbox One konzolt vásárolni az első generációs Kinect nélkül, bár nem volt kötelező rádugni a konzolra. Eredetileg az volt a terv, hogy használni sem lehetett volna az Xbox One-t a Kinect nélkül, ám a privát szférájukat féltők nagy felháborodására a Microsoft kényten volt módosítani a röppályáján.

A Kinect végül kikerült az Xbox One csomagolásából, amely lehetővé tette a konzol árának 500 dollárról 400 dollárra való mérséklését; ennyibe került akkoriban a sokkal jobban fogyó Sony PlayStation 4 is. Ezen a ponton gyakorlatilag vége volt a Kinectnek: alig néhány fejlesztő volt hajlandó játékokat és alkalmazásokat írni hozzá, a fogyasztók javát pedig továbbra sem érdekelte az eszköz. Évek óta vita tárgya volt már, hogy tulajdonképpen halott-e a termék vagy sem.

Most pont került az ügy végére: a Fast Co Design beszámolója alapján

a Microsoft befejezte a Kinect gyártását.

Ugyan a Kinectet egyszerű volna bukott terméknek minősíteni, de ez nem lenne fair: a körülbelül 7 éves életciklusa alatt olyan 35 millió darabot értékesített belőle a Microsoft, a segítségével szerzett tapasztalatok pedig nagy segítséget nyújtottak a jelenlegi virtuális valóságos és kiterjesztett valóságos termékeinek fejlesztésekor, beleértve a Hololenszet és a Windows Mixed Reality headseteket.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!