Ötszázzal repeszt az új mágnesvasút

maglev HORIZONTAL MAGNETIC LEVITATION TRAIN TRAIN TRAVEL ILLUSTRATION TRANSPORT
The Maglev (magnetic levitation) train carrying US Transport Secretary Ray LaHood speeds during a test run on the experimental track in Tsuru, 100km west of Tokyo, on May 11, 2010. The US transport chief took a test ride on Japan's super-fast magnetic train, a contender for President Barack Obama's multi-billion-dollar national railway project. Japan is up against China, France, Germany and other bidders as it seeks to sell its "Shinkansen" bullet and magnetic trains for the 13-billion-USD US high-speed national rail grid. AFP PHOTO/Toru YAMANAKA
Vágólapra másolva!
Vezető nélkül is csúcssebességgel száguld a mágneses lebegtetésű vasút Japánban.
Vágólapra másolva!

A Central Japan Railway társaság hétfőn tartotta meg a mágneses lebegtetést használó szupervasútjának első nyilvános tesztjét Curuban. A közel 43 kilométer hosszú tesztpályán a kerekek helyett a pálya felett mágneses erővel lebegő vasút elérte az 500 kilométer/órás sebességet - számolt be a Japan Today.

A vezető nélkül, automatikus irányítással közlekedő szupervasút indulását követően kerekeken gurul, majd L-Zero nevű rendszer körülbelül 160 kilométer/órás sebesség elérésekor aktiválja a mágneses lebegtetést használó meghajtást, amellyel a csúcssebesség is elérhető nagyjából négy-öt kilométeres távon.

A kísérleti japán mágnesvasút Forrás: AFP/Toru Yamanaka



Ez a sebesség jóval nagyobb a Hajabusa nevű sinkanszennél, amelynek végsebessége 320 kilométer/óra. A vasúti társaság novembertől már a szupervasút szélesebb körű nyilvános kipróbálására is lehetőséget fog biztosítani.

Várhatóan 2027-ben épül meg Tokio és Nagoja, a harmadik legnépesebb japán város között az a vonal, amelyen már ez a vasút közlekedhet majd. A 286 kilométer hosszú utat a mágnesvasút harminc-negyven perc alatt teszi majd meg, megállni csupán négy állomáson fog, melyek közül többet negyven méteres mélységben fognak kiépíteni.

Az új vasút tesztszerelvényének ablakai az utasszállító repülőgépekéhez hasonló, belül tizenhét üléssor található két-két pár üléssel. Az utasoknak nem kell becsatolniuk magukat, akár a csúcssebesség mellett is nyugodtan sétálhatnak a szerelvényben.