Vágási Feri ide regisztrálna

budapesti földrengés-szimuláció, panelház, Gazdagréti lakótelep
Vágólapra másolva!
A Miutcánk.hu alapítói nem tartanak attól, hogy az iWiW-hez hasonlóan a külföldi szájtok megölik az oldalt, mert csak a közvetlen szomszédokat akarják egy közösségbe gyúrni. A magyar portálon a kölcsönfúróért cserébe akár angolleckéket is kaphatunk.
Vágólapra másolva!

Ahogy a megosztáson alapuló gazdaság, és az erre építő közösségi oldalak még gyerepcipőben járnak Magyarországon, idén kezdtek csak el gomba módra megszaporodni. Elsősorban a fővárosban és az egyetemvárosokban terjednek, a fiatalok veszik birtokba őket lelkesen. Az idősebb generációt nehezebb meggyőzni róla, hogy bizhatnak benne, ha kölcsönadják a fúrót a harmadikon élő szomszédnak, azt vissza is kapják, és nem lesz baja.

A Miutcánk.hu ezért nem csak egy olyan oldal szeretne lenni, ahol termékeket adhatunk vagy kérhetünk kölcsön, vagy például matektanítást hirdethetünk meg - hanem közösséget szeretne építeni. A cél, hogy az eddig ismeretlen szomszédok megismerjék egymást, közös programokat szervezzenek, segítsék, támogassák egymást, akkor is, ha nem a szükség hozza.

A Miutcánk.hu csapata sokat fejlődött, 3 hónap alatt tíz főre bővültek Fotó: Polyák Attila - Origo

Még szunnyadnak a szomszédaink

A Miutcánk.hu indulásának első három hónapja alatt elérte a 25 ezer regisztrált felhasználó számot, ezeknek azonban mintegy negyede csupán az aktív. A legtöbben felnéznek, regisztrálnak, majd interakció és értesítések hiányában alig látogatnak vissza, ha egyáltalán még megnézik, mi is történik az oldalon. Van egy-két lelkes tag ugyanakkor, az egyik angyalföldi felhasználó például már egy hónapja vár egy kalapácsra, hátha akad valakinek.

A legaktívabb terület természetesen Budapest, azon belül is a belváros: a VI., VII. és IX. kerületek, majd jönnek a nagyvárosok: Pécs, Szeged, Miskolc, Szolnok vagy Debrecen, ahol már beindult a közösségi oldal - Veszprémben épp a múlt héten aktiválódott.

Nemsokára felismerhetjük a szomszédokat

A Miutcánk értesítési felülete csak nemrég indult el, és még a felhasználói profilképek is tesztelés alatt állnak, ám az alapítók azt ígérik, hogy hamarosan arcról is felismerhetjük majd szomszédainkat. Ezzel egyrészt személyesebbé válik majd a portál, másrészt a fejlesztők azt remélik, így sikerül aktivizálni a sok szunnyadó tagot.

Ezt segíti majd a belső levelezés is, amely a tervek szerint pár héten belül elindulhat, ahogy a profiloldalak bővítése is. Nem csak személyes információkkal dobhatjuk majd fel a leírást, hanem olyan aloldalakkal, mint könyvek vagy filmek, ahol látható lesz, milyen könyv van például a birtokunkban, s így egyszerűsödik a cserélgetés is.

A fejlesztpknek köszönhetően folyamatosan javul és bővül a szájt Fotó: Polyák Attila - Origo

Ötszáz főre optimalizálják a körzeteket

Ugyanakkor a jelenlegi 800 méteres bontás - ez a táv az, ami gyalog negyedóra alatt megtehető - sok helyütt hátráltatja a kezdést. Míg Budapesten a népsűrűség magas, és még sok is ez a felbontás, hogy gyorsan összejöjjön a legalább 30 felhasználó, addig egy kis városban vagy faluban már szétfarigcsálja a lakókat: ezeken a településeken nem tud elindulni az oldal.

Épp ezért egy automatizált rendszeren is dolgoznak a fejlesztők, amely népsűrűség alapján megállapítja majd, mekkora területre kell bontani a különböző községeket, hogy mindenhol egy optimális létszám alkossa a közösséget. "Azokat az embereket akarjuk összekötni, azokat a szívességeket és kapcsolatokat kiépíteni, amiket helyben meg lehet oldani" - mondja Horváth Gáspár, a Miutcánk.hu termékfelelőse.

A szomszédok összekötése a cél, magyarázza Horváth Gáspár Fotó: Polyák Attila - Origo

Erre az egyik legjobb példa, hogy kinek hány ismerőse van a Facebookon. Az átlagfelhasználónak körülbelül ötszáz: ez az a létszám, amely még kezelhető, megismerhető, több emberrel már nehéz kapcsolatot tartani és együttműködni.

A középtávú tervek közt szerepel az is, hogy ne csak egyetlen címet, az aktuális tartózkodási helyet lehessen megadni az oldalon, hanem kollégiumot, iskolát vagy munkahelyet is bejelölhetünk majd a keresgéléshez.

Nemet mondanak a reklámokra

A közösségi oldalak rákfenéje a bevétel megoldása, hogy hogyan lesz az ötletből működő üzleti modell. A Miutcánk.hu elsődleges célja most a folyamatos növekedés, a pályázatokon kívül az angyalbefektetőknek köszönhetik bevételeiket (így vált Balogh Ottó is befektetőből mára a Miutcánk.hu csapat tagjává), ahogy különböző civil szervezetekkel is együttműködnek.

Egy ilyen folyamatban lévő megállapodás keretében indulhat az oldalon a Tanulás fülecske. A projekt lényege, hogy ahol kevésbé jól működik az oktatás, ott kommunikációs kampányokat indítanak. Ennek keretében hívják fel a figyelmet a közösségi oldalra is, ahol a tematikus fül alatt lehetőség nyílik közös tanulás, korrepetálás, vagy például iskolafelújítás megszervezésére.

Jelenleg a Demolában folyik a munka Fotó: Polyák Attila - Origo

Ezt a cikket már kibírja a rendszer

"Az alapötlet tavaly jött. Egyrészt a nagyszüleimtől sok mindent kértem kölcsön, és elgondolkodtam rajta, mi lenne, ha nem ismerném a szomszédaimat, akkor honnan szerezném be, ami kell. Másrészt a nagy dunai árvíznél én is kinn segédkeztem, toboroztam, arra gondoltam, miért csak baj esetén fogunk össze, annyi mindenre lehetne használni a kreatív közösségi energiákat" - mondja Szabó Dávid, a Miutcánk.hu egyik alapítója.

Hogy is alakult ki a közösségi oldal?

2013. október A Miutcánk.hu ötletét tavaly, az első Hackathon üzleti versenyen mutatták be.
2013. december A Lenovo Motivátor Nagydíját elnyerte a kezdeményezés.
2014. május Elindítottak a fogadóoldalt (landing page) tavaszal, amelyen csak regisztrálni lehetett még, és amely akkor 3 ezer érdeklődőt vonzott be.
2014. július Beindult a Miutcánk.hu csendes üzemmódban (silent launch).
2014. augusztus Hivatalosan megnyílt a Miutcánk.hu magyar közösségi oldal.
2014. november A csapat létszám tízre, a felhasználók száma pedig 25 ezer főre nőtt, elkezdődik a tagok aktivizálása.

Az augusztusi indulást már nagy médiaérdeklődés övezte, nem is bírta a terhelést a rendszert, pár napra leálltak a szerverek, már az elején nagy buktatón kellett túllépnie a közösségi oldalnak. "Akkor döbbentem rá, hogy a skálázhatóság mennyire fontos. Korábban nem volt ilyen nagy rendszerekkel tapasztalatom, így akkor vált világossá a hiba. Azóta ezen változtattunk: a múlt heti tévémegjelenést követően ezer embert tudtunk beregisztrálni mindössze tíz perc alatt. Ugyan még érezhetően voltak lassulások, még van hova fejlődni, de már jóval többet bír a rendszer" - mondta a Miutcánk.hu fejlesztője, Bakó Zsolt.

Jelenleg egy új technológiára épülő rendszer megépítésén fáradoznak, amely már elbír tíz-húszmillió felhasználót is, és alkalmas egy akár nemzetközi platform fenntartására.

A hangsúly a bizalom kiépítésén van Fotó: Polyák Attila - Origo

A szomszédok összetartanak

Felmerül a kérdés, hogy a Magyarországon még elsőnek számító lokális közösségi oldal nem szenvedi-e el ugyanazt a kudarcot, mint a nyáron, tizenkét év után véglegesen lezárt iWiW. A magyar portál hiába indult korábban, a nagyobb tőkével fejlődő amerikai Facebook könnyedén maga alá gyűrte.

Ha kicsit keresgélünk, a Miutcánk.hu-nak is megtaláljuk külfüldi párjait. A The People Who Share 2011-ben indult, brit közösségi oldal például számos nemzetközi civil szervezettel karöltve terjeszkedik. A nyáron megtartott Global Sharing Day kampány keretében 192 országból több mint 60 millió embert sikerült mozgósítaniuk.

"A Miutcánk.hu nem csak közösségi oldal, az együttműködésnek is fontos szerepe van. A fő fókusz a bizalom kiépítésén van: minden, ami az emberek boldogulását elősegíti egy adott, bizonyos területen belül, legyen az lakó- vagy munkakörnyezet, amit praktikusan meg lehet oldani a körülöttün élőkkel" - mondja Bakó Zsolt.

A másik fontos szempont, amely segíti a Miutcánk.hu fennmaradását, hogy egy szűk környezetben élőknek segít közösséget építeni, mondja Horváth Gáspár. "A hangsúly az embereken van. A szomszédok sajnos, vagy szerencsére nem változnak. Éppen ezért az a feltételezésünk, hogy ha egy lokális közösségi oldal beválik, betölti a funkcióját, kialakul egy fix felhasználói bázisa, amely elér egy kritikus tömeget, akkor nem hagyják hátra. Egy új külföldi portál magyarországi megjelenése hozhat új funkciókat, vagy új felületet, de új szomszédokat nem".

Szavazzon!

Mire használná szívesen a Miutcánk.hu-t?