Amerikában beindult a mobilbankolás

Vágólapra másolva!
2009 végére már akár 7 millió mobilbank-felhasználó lehet az Egyesült Államokban - derül ki az ABI Research felméréséből.
Vágólapra másolva!

Egy ideje már sejteni lehetett, hogy az internet-banking sikere után a közeljövő már a mobilbankolás térnyeréséről fog szólni. Ez a szolgáltatás még tovább növelheti a pénzintézetek elektronikus szolgáltatásokat igénybe vevőknek a számát. Az Aite Group felmérése alapján az Egyesült Államokban 2007-ben 400 ezer, 2008-ban pedig már 3,1 millió olyan mobilbank-előfizető volt, aki igénybe vette bankja mobiltelefonon keresztül elérhető felületét. Az előrejelzések szerint ez a szám idén az idén elérheti a 7 milliót, és 2013-ra akár a 30 milliót is meghaladhatja. A csoport felmérése alapján, az amerikai bankok közül 2008-ban 245 nyújtott ilyen szolgáltatást, és 2009-re akár 614 ilyen pénzintézet lehet az amerikai piacon - ez pedig 4 százalékát tenné ki az összes USA-beli banknak.

A banki mobilszolgáltatásokban élen jár a Bank of America, mely 2007-ben elsők között mutatta be telefonokra optimalizált megoldását. A cég egy év alatt több mint kétszeresére növelte mobilbank-felhasználóinak számát, és így már 1,9 millió aktív előfizetővel büszkélkedhet - a bank teljes online bankrendszere 29 millió ügyfelet számlál. A bank elsősorban az Apple iPhone-telefonokra optimalizálta banki rendszerét. A szoftver több frissítésen is túl van - ma már a BlackBerryk számára is elérhető. Az iPhone szerepe ugyanakkor megkerülhetetlen: a pénzintézet mobilbank-előfizetőinek 40 százaléka az iPhone-járól veszi igénybe a szolgáltatást.

Ezek a telefonra optimalizált banki szoftverek elősegíthetik az NFC- (Near Field Communication) technológia elterjedését, melynek célja, hogy - a bankkártyához hasonlóan - bárhol lehessen telefonon keresztül fizetni. A ma már gyors és egyben biztonságos mobilinternet-hálózatok - mint a HSDPA-alapú megoldások - már tökéletesen alkalmasak arra, hogy gyakorlatilag bárhonnal kényelmesen kezelhesse mindenki a személyes pénzügyeit.

A számítástechnika, az okostelefonok és az internet bűvöletében felnőtt, úgynevezett Y-generációnak pedig már alapvető elvárása, hogy ezen a platformon is hozzáférhessen a pénzügyeinek intézéséhez.

Érdekes lehet eközben az a feltevés, mely szerint a mobilbankolás az elmaradottabb országokban akár be is tölthetné az internet és a PC-k hiánya által keletkezett űrt.