Mindent látnak az közösségi portálok

Vágólapra másolva!
A közösségi portálok mindent látnak - derült egy nemzetközi fejvadászcég kutatási eredményeiből, amely szerint a brit vállalati vezetők 62 százaléka szintén tagja valamelyik internetes ismeretségi hálónak.
Vágólapra másolva!

A magyarországi iWiW-hez hasonló FaceBook-on, MySpace-en vagy más közösségi portálokon kerülendő minden olyan fotó illetve megjegyzés közzététele, amelyet a felhasználó nem mutatna meg az édesanyjának - mondta Andy Powell, a Badenoch and Clark nemzetközi fejvadászcég igazgatója, hozzátéve, hogy nemcsak a kényes felvételek, hanem a züllött partik, szerelmi kalandok részletei és a jellegi munkáltató becsmérlése is árthat.

A Viadeo közösségi oldal felmérése szerint a munkáltatók egyötöde a jelölteknek már az interneten is utána néz. Powell szerint a legfontosabb, hogy legyenek körültekintőek, óvakodjanak a közönséges tartalmaktól, például az olyan képektől, amelyen ittas állapotban éppen a felettesük iránt érzett ellenszenvüket próbálják bemutatni.

A kutatási eredményekből kitűnik, hogy a britek közül a londoniak a legszorgosabb "iwiwezők", akik közül 38 százalék munkaidő alatt is ellátogat valamelyik közösségi portálra. A felmérésben részt vevő Stephanie Bailey közkapcsolati tanácsadó fél éves Facebook-tagság után töröltette profilját, mert szerinte az internet túlságosan nyitott, ezért kényelmetlenül érezte magát a munkáltatóival és a lehetséges munkaadóival szemben, akik minden személyeset megtudhatnak róla.

Powell szerint azonban a közösségi portálokhoz való csatlakozástól nem érdemes megijedni azért, mert a nagy testvér esetleg mindent lát. Egy állásinterjú során még kedvező hatással is lehet, megerősítheti a pályázó mondanivalóját. Arra kell csak figyelni, hogy következetes legyen - tette hozzá.