Elenyésző a mobilos játékok piaca

Vágólapra másolva!
Az amerikakai felhasználók maximum 7 dollárt hajlandók fizetni egy-egy letölthető mobilos játékprogramért. A telefonokra készített játékok piaca egyelőre igen gyerekcipőben jár, a készülékeknek csak egyharmada alkalmas játszásra.
Vágólapra másolva!

Bármekkora felhajtás is van a mobiljátékok körül - mint például a májusban Los Angelesben megrendezett E3 videojáték-szakvásáron is - a mobiljáték-piac még mindig elenyészőnek mondható a PC-ken és konzolokon futó játékokéhoz képest. Az IDC amerikai piackutató társaság szerint a mobiljáték-piac mindössze 394 millió dollárt ért 2004-ben az Egyesült Államokban, ahol a felhasználók maximum 3 dollárt fizetnek egy játék "kikölcsönzéséért", és 7,50-et, ha azt meg is kívánják vásárolni - adta hírül az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevele. Érdekesség, hogy a használatban lévő készülékeknek mindössze a 35 százalékával lehet játszani.

A mobiljáték-piac kiszámíthatatlanságát jellemzi, hogy a különböző előrejelzések elég nagy szórást mutatnak anak várható méretét illetően: a Pacific Crest Securities például 1,8 milliárd dollárt jósol 2008-ra (az USA-ban), míg a Jupiter Research szerint még 2009-ben sem fog 430 milliónál többet érni.

Egy másik cég, a Mobile Metrics fogyasztói felmérése arra az érdekes nemek közti eltérésre mutat rá, hogy míg a férfiak és a nők csaknem ugyanolyan valószínűséggel játszanak készülékeikkel (34 ill. 32 %), addig a férfiak kétszer akkora valószínűséggel hajlandóak letölteni játékokat. Ez pedig a nők számára vonzó letölthető játékok hiányára mutat rá - mondták el a Mobile Metrics elemzői. A letölthető játékok mintegy 48%-a sport és akció/kalandjáték, és csak 10% az olyan univerzális népszerűségre számot tartó játékok aránya, mint a tetrisz, a különböző kártya- vagy éppen logikai játékok.

ITTK Infinit