Együttműködés az e-közigazgatás megvalósításáért

Vágólapra másolva!
Az e-közigazgatás, különösképp az elektronikus aláírás alkalmazási lehetőségeinek megteremtése érdekében együttműködési megállapodást kötött az IHM és a BM.
Vágólapra másolva!

Együttműködésre lép az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) és a Belügyminisztérium (BM) az e-közigazgatás kialakítása érdekében. Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter, valamint Lamperth Mónika belügyminiszter október 17-én, Budapesten írta alá az erre vonatkozó együttműködési megállapodást.

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a megállapodás értelmében a két minisztérium együttműködik az e-közigazgatás mielőbbi kiépítése érdekében, a közigazgatáson belüli elektronikus kapcsolattartás elterjesztésében, fejlesztésében, különösen nagy hangsúlyt fektetve az elektronikus aláírás alkalmazási feltételeinek megteremtésére.

A közleményből kiderül: a két fél kiemelt céljának tekinti a tudásalapú információs társadalom és a szolgáltató közigazgatás kialakítását, ezen belül a közigazgatás hatékonyságának javítását. A két minisztérium együttműködik annak a feltételrendszernek a kidolgozásában, amely lehetővé teszi az önkormányzatok számára az e-közigazgatás bevezetését. Ennek keretében a minisztériumok olyan pályázatokat írnak ki, amelyek támogatják a települések internet-elérését, az önkormányzatok számítógépekkel és alkalmazásokkal való ellátását.

Az együttműködés első fejezeteként az önkormányzatok számára az IHM nyilvános pályázat keretében számítógépet, illetve internet-elérést biztosító eszközt juttat, amely biztosítja az önkormányzatok részére a tanúsítványok biztonságos tárolására alkalmas intelligens kártyákat, valamint kártyaleolvasókat. Emellett gondoskodik a BM által biztosított közigazgatást támogató programok eljuttatásáról az önkormányzatokhoz. Az elektronikus aláírás projekt keretében az IHM segíti a belügyi tárca által létrehozandó, az elektronikus aláírás használatához szükséges tanúsító központ kialakítását.