Előzni próbál az MTV

Vágólapra másolva!
Motorversenyekkel, atlétikával, vízipólóval, egy 93 darabos filmcsomaggal, értékes és okos művészfilmekkel, régi magyar rajzfilmekkel, a BBC-től vett dokumentum- és természetfilmekkel és Alain Delonnal igyekszik visszacsábítani az m1 és m2 a nézőket. Az építkezést lentről kezdik: a köztévé által korábban igencsak elhanyagolt kisgyerekek már egyre gyakrabban kapcsolnak a napi betevő rajz- és bábfilmadagért az MTV-re, és ami még érdekes adat: az Esti mesét a hatvanas korosztály is szívesen megnézi.
Vágólapra másolva!

"Az MTV-t újra elkezdték nézni a gyerekek. Nem volt nehéz ezt elérnünk: a nullához képest most sokkal több van, amit adhatunk nekik" - mondta dr. Simon András, műsorokért felelős alelnök, arra célozván, hogy visszajött az Esti mese, a 12+ más sávba került, és a délelőtt is tele van ifjúsági és gyerekműsorokkal. "Ha van rés, szakadék, és kiesik egy korosztály, akkor abban a később felnövő, harmincas korcsoportban nem lesz meg az MTV iránti nosztalgia, ami bennünk megvan. Sokak szeretettel emlékeznek az Égig érő fű-re, a Kukori-Kotkodá-ra, én magam is a Macskafogó-n szocializálódtam. De sajnos volt olyan időszak az MTV életében, mikor nem tudott mit adni a gyerekeknek" - tette hozzá. Érdekes adalék még az Esti mesé-hez, hogy az AGB Hungary adatai szerint a hatvan feletti korosztály is bele-belenéz.

A csatornánál feltétlenül sikeres műsor a Kultúrház, ami az m2-es adás után 22.30-kor az m1-en is látható. A szerkesztők még Erdélyi "Szupermen" Zsoltot is bedobták, hogy egy direkt, provokatív témával kezdje az adásokat: fiatalos témákat ígérnek nyárra is, fiatalos formában. A Live különkiadás heti háromszor jelentkezik majd, keddtől csütörtökig. A Kultúrház mellett A Nagy Könyv is a csatorna szívügye: "A műsor hasznosságát nem lehet elvitatni. A közönség már a kezdetkor is szerette a műsort, de mostanában már a sajtó sem kritizálja annyira a kezdeményezést" - mondta erről Simon, aki belátja, hogy a BBC-től vett formátum bevezetésekor nem minden ment teljesen rendben, voltak nehézségek.

Az este című hírműsort is favorizálják az MTV-nél, ennek javul a nézettsége: pénteken 10 százalék körül teljesített: a lottóláz és az EU nehézségei, krízise vonzó témáknak bizonyultak. A Kékfény szintén az m1 sikeresebb, nézettebb műsorai közt szerepel, az ígéretek szerint pedig látványvilágában ez is megújul, akárcsak a késő hetvenes évek dizájnját felvillantó, külső gyártásban készülő Nap-kelte. Az Önök kérték című - amúgy viszonylag nézett - kívánságműsor esetében is élvezetesebb, modernebb vizuális világot ígérnek.

Sport: a Moto GP és ezáltal Talmácsi Gábor futamait közvetíti eztán az MTV, ezzel igyekeznek bizonyítani, hogy nem marad le a köztévé minden nagyobb sporteseményről. Mint az köztudott, a Bajnokok Ligája meccseit a Viasat 3 közvetíti, az NBI-es futballbajnokság mérkőzéseit és a Forma-1 futamainak közvetítési jogát az RTL Klub vette meg, miközben profi bokszot a TV2 és az RTL is gyakran tűz műsora. Az MTV most a 327 milliós átlagnézettségű motorversenyekkel próbálkozik: ezeket a futamokat a helyszínen 148 millió néző kíséri figyelemmel évente. A montreali úszó- és vízilabda világbajnokságot is adja az m1, a férfi és női pólóválogatott minden meccsét láthatják a nézők - augusztusban pedig az atlétikáé lesz a főszerep.

Az MTV egy 93 darabos filmcsomagot is vásárolt: a Szívek szállodája sorozat mellett nagyobb játékfilmek is képernyőre kerülnek, jó harminc filmet ezek közül tévében még nem láthatott a hazai néző. Miközben a tervek szerint visszatérnek a tévéjátékok is, júliuson és augusztuson végigfut egy Alain Delon-sorozat.

Lesz sok BBC-s anyag és közös produkciók is. 50 perces dokumentumfilmeket vásárolt az MTV, ezek jobbára tudománnyal, történelemmel foglalkoznak. Egy sok pénzből és elsőrangú technikával készült természetfilm-sorozattal, a Blue Planet-tel kezdenek, majd ősszel látható lesz a Space Race című sorozat is, ez utóbbi a titkos szovjet űrkísérletekkel foglalkozik.

mtv

Varga Edit, Simon András, Fischer András

Van egy félkész projekt is, ami a Szavazz rám! munkacímet viseli, ebben civilek próbálnának megoldani közügyeket, persze elméleti síkon. A problémák közt szerepelnének a környezetvédelem, az egészségügy aktuális kérdései, ezekre "egyszerű" honpolgárok reflektálnának - a legjobbakat pedig a nézők juttatnák tovább.

Az m2 nyara-ősze is ígéretes. A 60 százalékos lefedettséggel rendelkező csatorna 2,4 millió háztartásba, 6 millió lehetséges nézőhöz jut el. A kisebbik közadón a tájékoztatás adja a műsorstruktúra negyven, a művelődés pedig a negyvenkét százalékát. A magas iskolázottságú nézőtáborral bíró rétegcsatorna vezetői remélik, hogy hamarosan elindulhat az MTV harmadik csatornája, és akkor azon több lenne a tájékoztató, informatív műsor, az m2 pedig több kulturális programmal okíthatná és szórakoztatná nézőit.

Ősztől az m2 a kora esti sávban rendszeresen dokumentumfilmeket sugároz majd, este kilenckor pedig jönnek a művészfilmek: a cél az, hogy a nézőkben rögzüljön egy idő után, hogy minden este, ugyanabban az időpontban igényes alkotást láthatnak a csatornán. Mivel a felmérések azt mutatják, hogy az m2 népszerűsége a határon túl veri a Duna tévéét, augusztustól az előbbi csatornán is beindul a külföldi, magyar nyelvű újságok lapszemléje.

Kalmár Csaba