29 Girolami Nestor (arg), ALL-INKL.DE Munnich Motorsport, Honda Civic TCR, action during the 2020 FIA WTCR Race of Belgium, 1st round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Circuit Zolder, from September 11 to 13, 2020 in Zolder, Belgium - Photo Paulo Maria / DPPI
Vágólapra másolva!
A Hondák remekeltek a túraautó-világkupa első futamán a belgiumi Zolderben. A futamot Néstor Girolami nyerte, a 3. helyen remek rajttal Tassi Attila zárt. A címvédő Michelisz Norbertnek ezúttal csak pontszerzés jutott, a Zengő Motorsport pilótái viszont pont nélkül maradtak.
Tassi Attila megszerezte pályafutása első dobogós helyezését a túraautó-világkupában, miután remek rajttal átvette a 3. helyet, és a célig védekezett a 4. helyezett Tom Coronel ellen. A címvédő Michelisz Norbert a 11. helyet szerezte meg, ezzel 5 ponttal indította a szezonját a belgiumi nyitóversenyen.
Viszontagságos futamot ígért, hogy a magyarok autói nem remekeltek az időmérőn. Ugyan Tassi és Michelisz is a leggyorsabb volt a márkatársai körében, a hondás versenyző csak a 7. helyet tudta elérni, a címvédő pedig mindössze a 12. helyezett lett, ami azt jelentette, hogy
nem tudott élni a fordított rajtrács lehetőségével sem.
A Zengő Motorsportnak sem indult könnyen a szezon, a vadonatúj Cuprákkal kihagyták a csütörtöki tesztnapot, az időmérőn pedig élpilótájukat, Mikel Azconát sárga zászlók hátráltatták, így Boldizs Bencével és Kismarty-Lechner Gáborral együtt csak a mezőny végéről kezdhette a futamokat.
Az idei szabályok alapján az időmérő 10. helyezettje, Néstor Girolami indulhatott az élről Hondával, mellette az Alfa Romeóval versenyző Jean-Karl Vernay kezdhetett, a második sorból pedig a tavalyi bajnokesélyes és 2017-es WTCC-győztes Thed Björk, valamint Tassi indult az idénynyitó zolderi versenyen.
A rajt után Girolami megtartotta a vezetést, de Björk és Tassi szemfülesen maga mögé utasította Vernay-t, így két Honda szerepelt az első három között. Michelisz tartotta a 12. helyet, Boldizs átmenetileg megelőzte Azconát, de Kismartyval egyetemben így is csak a mezőny végén haladtak.
A várakozásoknak megfelelően a zolderi pályán rendkívül nehéz volt előzni,
a középmezőnyben próbáltak helyezkedni a pilóták, de a szűk, sikánokkal tördelt aszfaltcsíkon nem igazán találtak szabályos lehetőségeket a helycserékre.
Magyar szempontból aggasztó fejleményt hozott a 3. kör, ekkor a tavalyi bajnokesélyes Esteban Guerrieri Hondája látványosan elfüstölt, ez csütörtök óta a japán gyártó második komoly műszaki problémája volt, csütörtökön Tassi adta kölcsön az autóját a futamot vezető Girolaminak.
A verseny szempontjából kedvező volt, hogy Guerrieri félre tudott állni, így nem kellett megszakítani a küzdelmet.
Guerrieri kiesése révén Michelisz előrelépett a 11. helyre,
de keményen védekeznie kellett Luca Engstler támadása ellen, durva manőverrel még terelni is kezdte az ifjú német pilótát, aki végül besorolt a címvédő mögé, de ezzel alaposan lemaradtak az előttük haladó Gilles Magnushoz képest.
A 8. körben Monteiro Hondája is felmondta a szolgálatot és az élen álló Girolami is lassulni kezdett, ennek köszönhetően az élen álló négy pilóta összetorlódott: Björk felzárkózott a 2. helyen, mögötte Tassi és Tom Coronel is szorosan autózott, nagyjából mindegyik versenyzőnek ugyanakkora esélye volt előzni és visszaesni is.
A sorrend végül nem változott, Tassinak védekeznie kellett, de Coronel nem tudott komoly támadást indítani ellene,
így a fiatal tehetség a behozta a dobogóra a Hondát. Michelisznek maradt a 11. hely, Azcona pedig üldözte ugyan a 15. helyezett Gabriele Tarquinit, de megelőzni nem tudta, így a Zengő Motorsport pont nélkül maradt az idénynyitón.