Társoldalunk:

Lemondták a WTCR hivatalos tesztjét a koronavírus miatt

2020.03.04. 16:42

Az eredeti időpontban és helyszínen nem rendezik meg a WTCR előszezoni tesztelését, jelentette be a promóter. Az idénynyitó előtt azonban új alkalmat keresnek.

A túraautó-világkupa (WTCR) mezőnyét is elérték a koronavírussal kapcsolatos óvintézkedések: a törölt katari MotoGP-idénynyitó és az F1-et is érintő dilemmák közepette a Eurosport Events, a sorozat promótere úgy döntött, nem rendezik meg az eredetileg 2020. március 24-26. közé tervezett tesztelést a spanyolországi Motorland Aragón pályán.

„A Eurosport Events, a WTCR promótere azért döntött így, hogy elkerüljön mindennemű szükségtelen egészségügyi kockázatot a pilóták, csapatok, beszállítók, a média képviselői, valamint a tágabb értelemben vett közösség érdekében. Egy másik tesztet még az április 24-26. között zajló magyarországi WTCR-futamok elé időzítünk.”

Nem indul a tervek szerint a WTCR-felkészülésForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Nem a WTCR az első a sorban, ami kénytelen változtatni a tesztprogramon, a német túraautó-bajnokság (DTM) mezőnye is eredetileg Monzában tervezett tesztelni március 16-18. között, de a koronavírus miatt inkább a Hockenheimringet választották március 16-19. között.

A világkupa mezőnye szempontjából az idén kiemelten fontos a tesztelés, mert új helyszínek is csatlakoznak a sorozathoz (például az eredetileg tesztet is rendező Motorland Aragón is), valamint a Goodyear révén új gumiszállító látja majd el a mezőnyt, ami jelentős műszaki változás.

A WTCR idénynyitója a Hungaroringen leszFotó: Csudai Sándor - Origo

A sorozatban résztvevő öt márka februárban már bonyolított egy gumitesztet a Barcelonához közeli Parcmotor-pályán, ahol időmérős és versenyszimulációkat is elvégeztek, készülve az átalakuló formátumban zajló WTCR-szezonra.

„A WTCR-csapatok nagyon együttműködők és nyitottak voltak a visszajelzéseikkel – nyilatkozta Michael Butler, a Goodyear UK rendezvénymenedzsere. – Szorosan együttműködtünk velük, hogy kisajtoljuk az ideális teljesítményt az új gumikból. Az egyik csapat megjegyezte, hogy az új gumi révén változtatnak a versenystratégiához való hozzáállásukon. Ez annak köszönhető, hogy a hosszabb etapokon a gumi következetessége lehetővé teszi, hogy keményebben nyomják. Az egyik pilóta teljesített egy 60 kilométeres etapot is, és az első, valamint az utolsó köridő között mindössze fél másodperc különbség volt.”