Garamvölgyi Zoltán bizottsági tag így látja a helyzetet: „Rengeteg az olyan fiatal, akiknek már a szüleik is motoroztak, ne adj isten versenyszerűen húzták a gázt. Az ő esetükben szinte a vérvonallal együtt jön a vonzalom a motorizáció iránt. Másoknál ez valamilyen külső impulzus hatására érkezik, de a szenvedély mindkét esetben ugyanolyan erős, és összeköt bennünket. Én magam is versenyző vagyok, ezért tudom, hogy mire van szükség, és mi az, ami kerülendő, ha az ember sportolóként akarja űzni az ipart. Mi a tereprali bizottságnál arra gondoltunk, hogy
a reform első lépéseként szeretnénk becsábítani fiatalokat és új arcokat a szakágunkba.
Sok olyan srác és lány van, aki már rendelkezik is a megfelelő technikával ehhez, őket akarjuk megszólítani. Az erdők, a pénzbírság, és a nyakmagasságban kifeszített drót - mert igen, sajnos van ilyen - helyett mi
szervezett körülményeket, biztonságos és élvezetes motorozást, versenyzést kínálunk.
Fiúk, lányok, inkább benzinre és alkatrészekre költsétek a bírság árát!" - mondta a sportvezető, aki egyszemélyben a nívós HunGarian Baja tereprali világkupafutam főszervezője is.