Vágólapra másolva!
Ahogy várni lehetett, nem támogatta mindegyik csapat a speciális futómű betiltásának elhalasztását, ezért bárki óvást nyújthat be ellene a Német Nagydíjtól kezdve.

Az Autosport információi szerint valóban nem sikerült megegyeznie a csapatoknak arról, hogy a következő szezonig elhalasszák a mezőnyben néhány éve elterjedt különleges futómű betiltását.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten tájékoztatta a csapatokat arról, hogy szabálytalannak minősítheti a FRIC néven ismert rendszert, amely az autók előre- és hátradőlése, illetve oldalra billenése során is nagyjából állandó szinten tartja a hasmagasságot, javítva az aerodinamika hatékonyságát. "Miután áttanulmányoztunk az első és hátsó futóműveket összekötő felfüggesztések jelenleg használt összes formáját, az FIA arra jutott, hogy a szóban forgó rendszerek szabályossága megkérdőjelezhető" - írta levelében Charlie Whiting versenyigazgató.

A szövetség ugyanakkor nyitott volt rá, hogy 2015-ig elhalasszák a FRIC betiltását, ám ehhez az összes csapat beleegyezésére szükség lett volna - márpedig ahogy arra számítani lehetett, ez nem jött össze, így a hétvégi Német Nagydíjtól kezdve várható, hogy a spéci futóművet mégis használó istállók ellen óvni fognak a riválisok.

Az élcsapatok elhalasztották volna a rendszer betiltását Forrás: AFP


Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Lotus és a Williams állt ki a betiltás elhalasztása mellett - ami nem véletlen, hiszen valószínűleg nekik sikerült a legjobban kifejleszteni a rendszert.

Kiszereli a legtöbb csapat

A mezőny nagy része vélhetően nem kockáztat, és a hidraulikus rendszert kicseréli hagyományos rugókra és lengéscsillapítókra a felfüggesztésben. Eddig egyedül a McLaren jelentette be, hogy így tesz, de minden bizonnyal mások is követik a példáját. A szakemberek véleménye szerint az erősorrend nem fog érdemben változni, bár ez attól függ, hogy az eltérő hatékonyságú rendszerek száműzésével melyik csapat mennyit veszít majd.

Az is előfordulhat, hogy egyes csapatok a versenyhétvége előtti csütörtökön vizsgálatnak vetik alá az autójukat, hogy megtudják, valóban szabálytalannak minősítik-e a megoldásukat. Amennyiben illegálisnak ítélik a rendszert, a szabadedzések megkezdése előtt még büntetlenül változtathatnak az autóikon.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!