Vágólapra másolva!
A valószínű dobogótól a Safety Car mögött egy Marussiával történt ütközés fosztotta meg, de utólag ő kapott megrovást, amiért egy túl optimista előzési kísérlet közben összekoccant Magnussennel. Alonso örül a 4. helynek.

Jó rajtjának és Sebastian Vettel kiesésének köszönhetően Kimi Räikkönen a Monacói Nagydíj első etapjában harmadik volt, és a helyét megtartotta a kerékcserék során is, amelyekre a Safety Car mögött került sor. Akkor azonban, még mindig a biztonsági autós fázis alatt, összeütközött Max Chilton lekörözött Marussiájával, jobb hátsó defektet kapott, ezért rögtön újra ki kellett állnia a bokszba, amivel visszaesett a 14. helyre.

„Ez a verseny borzasztóan pechesen alakult számomra, amiért különösen kár azok után, hogy a jó rajt révén sikerült feljönnöm a harmadik helyre. Az autóm remekül viselkedett, és lendületes tempót diktáltam" – mondta. „Borzasztóan sajnálom, hogy megint nem sikerült rendes eredményt elérnem, pedig mindannyian nagyon keményen dolgozunk."

Míg a versenyzők többsége csak egyszer cserélt kereket, Räikkönennek harmadszor is ki kellett állnia a bokszba, mert a korlátnak koccanva megrongálta a Ferrari elejét, amikor a 74. körben megpróbált elmenni Kevin Magnussen McLarenje mellett a Loews hajtűben. A dán azt mondta, „lezártam előtte az ívet, de őt ez sem zavarta, így is megpróbált beszúrni mellém", és a sportfelügyelők neki adtak igazat: megrovásban részesítették a finnt, mert eltorlaszolta a pályát Magnussen előtt, aki így visszaesett a 10. helyre.

Räikkönen a Safety Car mögött ütközött egy Marussiával Forrás: Ferrari

„A belső rázókövön próbáltam előzni, de nem sikerült bevennem a kanyart" – ismerte el Räikkönen. „Ő egy kicsit balra húzta a kormányt, így átvágtattam a kerékvetőn, és majdnem elfordultam, de túl közel kerültem a falhoz, ezért tolatnom kellett. Addig nem ütköztük össze, hiszen mögöttem volt."

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry úgy vélte, Räikkönen a Marussiával történt incidens nélkül meg tudta volna tartani a harmadik helyet, ami a csapatfőnök, Marco Mattiacci szerint „az egész istálló számára lökést adott volna, de rajtunk kívül álló okokból sajnos nem jött össze."

A Ferrari így végül csak Fernando Alonso 4. helyével vigasztalódhatott. Ő jónak értékelte ezt az eredményt, különösen azok után, hogy a rajtnál nem működött a kinetikus motor-generátora. „A 3-as kanyarig nem volt elég nagy a teljesítmény. Jól indultam, utána viszont elfogyott az erő a motorból" – magyarázta. „A McLarenek egymással voltak elfoglalva, és az a szakasz nem teljesen egyenes, ezért szerencsére senki nem tudott megelőzni."

Az ERS hamar életre kelt az autójában, de a verseny végén a fékjei romlottak el. "Csak a jobb oldaliak fogtak, ezért a kanyarok előtt balra kellett kormányoznom" - árulta el Alonso, és úgy vélte, egyébként sem végezhetett volna előrébb. „A három versenyző, aki előttem ért célba, meg is érdemelte, mert nem lehetett elcsípni őket" – mondta. „A tempónk azért jó volt, és ez azt jelzi, hogy lépésről lépésre fejlődünk."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!