Vágólapra másolva!
Sergio Pérez pedig "hihetetlenül" felkészültnek érzi magát, máris 15-20 napot töltött a McLaren szimulátorában.

Miután a mezőny egy mért körben leggyorsabbnak tartott tagja, Lewis Hamilton a Mercedeshez távozott, a McLarennek idén két olyan versenyzője lesz, akinek nem erőssége az időmérő. Jenson Button évek óta küszködik a gumik felmelegítésével, de reméli, hogy a szenvedése idén, a Pirellik új generációjával véget ér.

A problémáim "még mindig arra voltak visszavezethetőek, hogy a pályafutásom kezdete óta nehezen tudtam feltornázni az üzemi hőmérsékleti tartományba a gumikat" - ismerte el a McLaren új autójának csütörtöki bemutatóján. "Fogalmam sincs, hogy ennek mi az oka - alighanem teljesen másképp vezetek, mint bárki más a mezőnyben. De tavaly rengeteget tanultunk, sikerült előrelépnünk ezen a téren."

"Ráadásul a 2013-as gumik kedvezni fognak nekem. Sokkal szélesebb hőmérsékleti tartományban működnek jól, ezért nem tartok tőle, hogy a gondok újra előjönnek."

Button épp ezért nem aggódik amiatt sem, hogy a gyenge rajtpozíciók miatt csökkennek az esélyei a futamgyőzelmekre. "Tiszta lappal kezdjük a szezont, minden hétvégén a pole pozícióért és a győzelemért fogunk harcolni" - ígérte. "Az autónk tavaly olyan irányba fejlődött, amely kedvezett a vezetési stílusomnak."

"Akadtak gondjaim, de a McLarenben az a nagyszerű, hogy odafigyel a versenyzők visszajelzéseire."

Forrás: McLaren
Kattintson a galériához!

Az istállóhoz idén csatlakozó Sergio Pérez, akit a menedzsment szerint nem fognak rutinosabb csapattársa mögé sorolni, nem tudja, hogy mire számítson, önmagát azonban felkészültebbnek érzi, mint valaha. "Hihetetlenül alaposan felkészültünk" - jelentette ki. "Még soha nem voltam ennyire edzett, és még egy hónap van (a szezon kezdetéig), úgyhogy nagyon lelkes vagyok."

"Ayrton (Senna), a bálványom, ugyanitt dolgozott, ami extra motivációt jelent számomra" - tette hozzá. "Már eddig is 15-20 napot töltöttem a szimulátorban. Ez persze szokatlan volt. Most először vezettem ilyet, és jó volt, már kezdek hozzászokni az autóhoz."

"Ez persze teljesen más érzés. A szimulátorban nem olyan könnyű érezni az autót. Azért sokat fejlődtem azon a téren, hogy megértsem a működését, és azt, ahogy a beállítási változtatásokra reagál."