Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel még úgy is képes volt felállnia a dobogóra Abu-Dzabiban, hogy a bokszutcából indult, és a verseny első felében egy nem tervezett bokszkiállást is be kellett iktatnia. Mark Webbernek sokkal rosszabb napja volt, többször is ütközött, és fel kellett adnia a versenyt.

Forrás: AFP

Miután szombaton kizárták az időmérőből, Sebastian Vettelnek a bokszutcából kellett elrajtolnia Abu-Dzabiban. Persze a csapat kihasználta a lehetőséget, és jelentősen átállították vasárnapra az RB8-ast, hogy a kétszeres világbajnok könnyebben tudjon átjönni vele a mezőnyön - főleg a végsebességén javítottak. Vettel meg is hálálta a munkát, remek tempóban haladt a rajt után, a 4. körben már a 14. helyen autózott. "Nagyon élveztem ma a versenyzést, jobban, mint bármit" - nyilatkozta. "Jó futamunk volt ma, nagy esélye volt a Ferrarinak és Fernando (Alonsónak), de nem engedtük, hogy így legyen. Hittem abban, hogy dobogóra állhatok, aztán ez egy kissé megváltozott az első körökben, amikor megrongálódott az első szárnyam". Ez először akkor történt, amikor Bruno Sennával koccant, aztán akkor is, amikor bejött a Safety Car, és Daniel Ricciardo lefékezett előtte lassú tempónál, fékmelegítés közben.

Vettelnek ezért jobbra kellett rántania a kormányt, és eltalált egy DRS-táblát, ami teljesen tönkretette a már azelőtt is romos első szárnyát. Akkor a pillanat hevében elkezdte dühösen szidni a Toro Rosso versenyzőt a rádióban, de a verseny végén már higgadtabban nyilatkozott az esetről. "A Safety Car periódus alatt talán nem figyeltem eléggé. Daniel lelassított, én a gumikat melegítettem, és meglepődtem. Jobbra kellett húzódnom, eltaláltam a DRS-táblát, ami megrongálta az első szárnyamat. Ha 50 méterrel előbb vagy később történik (Ricciardo fékezése), nem sérült volna meg az első szárnyam."

Forrás: AFP

Vettel kiállt szárnycserére a 14. körben, ekkor természetesen a gumikat is lecserélték: lágyakat kapott, amelyekkel szinte szárnyalt a sok közepes gumis versenyautó között a pályán. "A legrosszabb volt a 13. helyről kiállni, és megint a mezőny végéről rajtolni, újra kellett kezdenem az egészet, megelőzni mindenkit hátulról kezdve." A német ezután Grosjeannal is keményen küzdött, egyszer szabálytalanul, egyszer pedig szabályosan előzte meg a franciát. A két eset között visszaengedte maga elé a csapat kérésére, nehogy megbüntessék pályaelhagyásért. Végül csak Jenson Buttont megelőzése okozott neki gondot négy körrel a vége előtt, de végül fejött a dobogót érő harmadik helyre.

"Mindent vagy semmit szituáció volt, keményen nyomtuk a gázt, és a tempónk is megvolt. A második Safety Car segített, azután már a győzelem volt a célunk, mivel csak három autó volt előttünk. De Jensont nem sikerült olyan gyorsan megelőzni, mint a többi autót korábban. Végül sikerült, nagyon szoros volt, de láttam a rést, és ő sportszerűen viselkedett. Nem lehetett volna egy ilyen előzést bárki ellen végrehajtani" - nyilatkozta. Vettel két versennyel a vége előtt még mindig 10 ponttal vezeti a világbajnokságot Fernando Alonso előtt.

A második helyről, rendkívül lassan rajtoló Mark Webber kis túlzással többször ütközött Abu-Dzabiban, mint az egész szezonban, nem is tudta befejezni a futamot. "Igazából semmi sem jött össze ma nekünk. Szerintem erősek voltunk, de soha nem volt előttünk üres a pálya, és itt nehéz boldogulni a forgalommal, láthattunk több balesetet is, amikor mások előzni próbáltak."

Webber először Maldonadóval koccant, ami után megpördült, és három helyet vesztett. Aztán Massával akadt össze, a brazil szerint meg kellett volna büntetni, mivel levágta a pályát, és bevágott elé. A sportfelügyelők azonban nem így látták.

Pechjére végül pont abban a balesetben esett ki a 39. körben, amiben teljesen vétlen volt. "Annál az incidensnél, belülre próbáltam húzódni, amikor az előttem lévő autók ütköztek. Azt gondoltam, itt az esélyem, de aztán (Romain) Grosjean belement az autómba, és véget ért a versenyem. Akármit próbáltunk ma, egyszerűen semmi sem működött."