Vágólapra másolva!
A Lotus csapatfőnöke szerint külön kell választani az egyértelmű szabálytalanságokat az olyan esetektől, amikor egy csapat csupán ügyesen megtalálja a homályos foltokat a szabálykönyvben.

Az elmúlt hónapokban megint sorozatosan találtak olyan részleteket a Red Bull autóin, amelyeket a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül betiltott: ezek közé tartozott az aerodinamikai célokra használt kerékagy és a padlólemez hátsó sarkán található, tiltott helyen lévő lyuk, továbbá a különleges motorvezérlés, valamint az a megoldás, amellyel a gyanú szerint a csapat szerelői megtehették, hogy változtassanak az autó hasmagasságán az időmérő és a futam között.

A riválisok többsége nem vádolta nyilvánosan csalással a Red Bullt, mert úgy gondolják, az FIA megfelelően kordában tartja a helyzetet. Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke szerint csak akkor szabad megbüntetni valakit, ha egyértelműen bebizonyosodik, hogy áthágja a szabályokat, és ezt nem lehet összekeverni azzal, ha csupán azok egyéni interpretációjáról van szó.

"Ha valaki szabálytalan, és ezért nem kap büntetést, akkor valami rosszul működik" - nyilatkozta Boullier az Autosportnak. "Én nem veszek részt az FIA munkájában, de muszáj elintézni, hogy amennyiben egy csapat durván szabálytalan, büntetéssel sújtsák. Ha viszont valaki csak kihasznál egy kiskaput, az más. A motorvezérlési ügyben például szabályos volt (a Red Bull), mivel egy okos ötletet valósítottak meg."

A Red Bull főnökei rendszeresen azzal védekeznek, amikor szabálytalansággal vádolják őket, hogy csak kreatívak, a többiektől eltérően értelmezik a nem mindig pontosan definiált előírásokat, és ez nem szabálytalan.