Vágólapra másolva!
Mivel bizonytalan a PURE belépése, illetve a Cosworth maradása, elképzelhető, hogy 2014-től mindössze három motorszállító jut a Forma-1 mezőnyére, viszont nem biztos, hogy mindegyik gyártó vállalni tudja, hogy a jelenleginél több istállót szolgáljon ki. Norbert Haug azonban úgy véli, nem lesz probléma ebből.

Jelenleg négy motorgyártó látja el a tizenkét Forma-1-es csapatot: a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Cosworth. Előbbi három programja hosszú távon is szilárdnak tűnik, a Cosworth-é viszont ingatag lábakon áll, mivel 2010-es visszatérésük óta négyről kettőre csökkent az ügyfeleik száma, ráadásul pont a mezőny két leggyengébbnek számító csapatával, a Marussiával és a HRT-vel állnak kapcsolatban. Emiatt nem biztos, hogy megéri nekik kifejleszteni a 2014-től érvényes szabályoknak megfelelő, hathengeres, 1,6-literes turbómotorokat.

A tervek szerint attól az évtől egy új gyártó, a PURE is színre lépne, amelynek programját a BAR csapat korábbi vezetője, Craig Pollock, illetve a korábban a Ferrarinál és az FIA-nál is dolgozó motormérnök, Gilles Simon irányítja - nemrég azonban kiderült, anyagi okok miatt átmenetileg meg kell szakítaniuk az előkészületeket. Bár a vállalat szerint ez nem veszélyezteti a munkájukat, F1-es körökben felmerültek olyan aggályok, hogy 2014-től három motorszállítónak kellene kiszolgálnia a teljes mezőnyt, amit nem biztos, hogy mindegyikük vállalni tudna. A Ferrari és a Mercedes például évek óta ragaszkodik ahhoz, hogy saját gyári csapata mellett legfeljebb két istálló legyen az ügyfele.

A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug kijelentette, hogy a motorgyártók figyelemmel követik a helyzetet. "A három gyártó kapcsolatban áll egymással, tárgyalunk a kiadásokhoz kötődő problémákról és a költségcsökkentésről" - mondta az Autosportnak. "Biztos vagyok benne, hogy (2014-től) három motorszállító lesz. Nem tudok arról, hogy esetleg több lenne, viszont úgy gondolom, három is ki tudná szolgálni a mezőnyt."

A kérdésre, hogy a Mercedes bevállalná-e még több csapat ellátását, azt felelte, ezt csak azután döntik el, hogy alaposan kiértékelték a helyzetet. Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault már a próbapadon teszteli a 2014-re szánt erőforrásait.