Vágólapra másolva!
Ezentúl nem tudják használni a versenyzők az előzést segítő rendszert, ha a DRS zónában sárga zászlók vannak érvényben. 

Idén több alkalommal is előfordult, hogy egy versenyző a futamon sárga zászlós szakaszon használta a DRS-t, márpedig a lassításra felszólító jelzéseknél kihágásnak számíthat, ha valaki bekapcsolja a légellenállást csökkentő rendszert.

Barcelonában Sebastian Vettel és Felipe Massa bokszutcán áthajtásos büntetést kapott ezért, Michael Schumacher viszont megúszta Valenciában, hogy egy darabig nyitott hátsó szárnnyal haladt a sárga zászlós szakaszon. Őt végül nem büntették meg a sportfelügyelők, mert a telemetria adataiból látták, hogy a német pilóta jelentősen csökkentette a sebességét, amint meglátta a következő sárga jelzést, és a Mercedes is figyelmeztette a lassításra.

A hasonló vitás esetek elkerülése végett az FIA úgy döntött, hogy ezentúl automatikusan inaktívvá teszik a DRS-t - az autókban lévő egységes vezérlőelektronikával -, ha a kijelölt zónában sárga zászlók vannak érvényben. A hétvégi Brit Nagydíjon már a gyakorlatban is szükség volt a szabályváltozás alkalmazására, amikor Sergio Pérez és Pastor Maldonado ütközött a DRS zónát követő 6-os kanyarban. Amíg a pályabírók el nem tolták Pérez kipördült Sauberjét, egyik autón sem működött a DRS.

Forrás: Williams

Charlie Whiting versenyigazgató egyébként a hétvégén eligazítást tartott a versenyzőknek arról, hogy mi alapján bírálják el a sárga zászlós gyorshajtásgyanús eseteket: elsősorban az számít, hogy a pilóták jelentősen csökkentsék a tempójukat, a DRS és a KERS használata csak másodlagos tényező.