Vágólapra másolva!
Nem volt könnyű versenye a Red Bullnak, mivel mindkét versenyautójukon orrkúpot kellett cserélni a spanyolországi versenyen. A végül hatodik helyen végző Sebastien Vettel még egy áthajtásos büntetést is kapott, Mark Webber pedig a gumik óvása miatt nem tudott a pontszerzők közé feljönni a pocsék rajthelyéről.

Öt futam után továbbra is Sebastian Vettel vezeti a világbajnokságot (holtversenyben Alonsóval, 61 ponttal), pedig Barcelonában sem volt könnyű versenye a világbajnoknak. Már a rajtnál hátracsúszott, aztán a 29. körben még egy áthajtásos büntetést is kiróttak rá a sportfelügyelők, mert nyitott DRS-sel ment ott, ahol sárga zászló volt érvényben. Aztán a 44. körben az autója orrkúpját is ki kellett cserélni, mivel megsérült rajta az első szárny. Vettel ennyi hátráltató körülmény ellenére sem esett ki a ritmusból, a futam utolsó harmadában nagy hajrát produkált: mindkét McLarent és Rosberget is megelőzte, és a hatodik helyen végzett.

"Nem vagyok teljesen elégedett, egy hellyel talán előrébb végezhettünk volna, de a végén azért jól felzárkóztunk" - nyilatkozta Vettel. "Nem tudom, mi volt a probléma akkor, amikor ki kellett cserélnünk az első szárnyat, nem voltam biztos benne, hogy megsérült-e, vagy beleragadt-e valami az autó elejébe - talán egy gumidarab, vagy valami más. Még mentem vele egy kört, de az nem volt helyes döntés, aztán úgy határoztunk, hogy bejövünk, és kicseréljük a biztonság kedvéért. Ettől vesztettünk egy kis időt, de meg kellett tennünk, utólag mondták, hogy a szárny bal első része sérült volt. Nem tudom, miért történt, nem ütköztem senkivel" - tette hozzá.

A 12. helyről rajtoló Webbernek is ki kellett cserélni az első szárnyát, de neki a futam első felében, a 18. körben, amitől hátra csúszott, és nehezen verekedte át magát a mezőnyön. "Nem tudom, hol sérült meg az első szárnyam, de ki kellett állnom egy új orrkúpért. Ezzel sok időt vesztettem" - nyilatkozta.

Forrás: Red Bull

Az ausztrál hasonlóan kiakadt az idei Pirellikre, mint legutóbb Bahreinben Michael Schumacher."Amikor kiesel a pozíciódból, onnantól kezdve nehéz a dolgod - vigyázni kell a gumikra, de ha utolérsz valakit, akkor a gumikat megölöd vele, ez tehát a tyúk és a tojás esete. Ha tovább nyomod a gázt, és megelőzöd a többieket, akkor hamarabb kell kiállnod a következő cserére, és be kell iktatnod egy be nem tervezett kiállást" - folytatta. "Ez a tempó rejtélye. Látható volt, hogy a McLarenek nem csináltak semmit, Seb is csak falta a kilométereket, nem csinált semmi különöset. Ez hihetetlen. Minden a feje tetejére állt" - fejezte be Webber.