Vágólapra másolva!
Miután a csapat zsinórban másodszor is világbajnok lett, a pénzdíjakból befolyó különbözetet teljes egészében az alkalmazottak között osztják szét. Vettelt szerintük a győzelem fogja náluk tartani.

A Red Bull Racing bevételei két okból is nőnek: egyrészt a konstruktőri vb-győzelemért a Concorde Agreement szerint nagyobb pénzdíj jár, mint a második helyért, másrészt a szponzoraik is bőkezűbbé váltak a sikerek jóvoltából. Az extrát azonban arra használják fel, hogy megjutalmazzák az alkalmazottaikat - egészen a legalsó szinttől kezdve.

"Az első és második helyezéssel járó, a FOM-tól befolyó pénzdíjak közötti különbözetet teljes egészében a csapatunk tagjainak fogjuk kifizetni bónuszként" - árulta el a Red Bull-főnök Dietrich Mateschitz jobbkeze, Helmut Marko az Autosportnak. "Ahogy tavaly, úgy most is mindenki megkapja a részét, beleértve a recepciósokat és a takarító-személyzetet."

A győzelemnek, tette hozzá Marko, "emellett 'politikai' előnyei is vannak, mivel minden fórumon, az FIA-vel, a FOM-mal és a FOTA-val folytatott tárgyalások során megerősíti a pozíciónkat. Lényegében kijelenthető, hogy minél sikeresebb egy csapat, annál kisebbek a kiadásai."

"Az összes eddigi szponzorunk növelte a hozzájárulását, és szerencsére rendszeresen kötünk új üzleteket is. Egyre többen keresnek meg minket, jelentős részükkel meg tudunk állapodni."

A Red Bull anyagi helyzetét tovább javítja, hogy míg a Renault egyszerű ügyfeleként eddig fizetnie kellett a motorokért, 2012-től a francia autógyár hivatalos partnerévé lép elő, ezért azokat is ingyen fogja kapni.

"Így igaz. A megállapodásunk azonban meglehetősen bonyolult a 2014-től életbe lépő új motorszabályok miatt, amelyek intenzív információáramlást követelnek a két fél között. A mi embereink Adrian (Newey) irányításával kiveszik majd a részüket a 6-hengeres turbó tervezéséből is" - mondta Marko. "A Japán Nagydíj után Newey néhány kollégájával meglátogatta a Nissan-Infiniti egyik gyárát, ahol az akkumulátor-technológiára specializálódtak, és hasznos megbeszélést folytattak a japán szakértőkkel."

Marko nem tart attól sem, hogy a riválisok elcsábítják a Red Bull embereit, mivel a "kulcsfiguráknak" 2014-ig érvényes szerződésük van. Ebbe beletartozik Sebastian Vettel is, akit szerinte egyféleképpen lehet megtartani hosszú távon.

"Alapvetően addig marad velünk, amíg győztes autót adunk neki" - vélte. "Dicső múltunk nincs. Sebastian akkor fog nálunk versenyezni, ha a lehető legjobb technikai feltételeket, s így a lehető legnagyobb esélyt is biztosítjuk számára a győzelemhez."