Solberg bírta jobban az Ausztrál ralin

Vágólapra másolva!
A norvég Petter Solberg (Subaru) győzelmét hozta a vb-sorozat tizedik versenye, a fantasztikus Ausztrál rali. Második a francia Sebastien Loeb (Citroën), harmadik a pontversenyben előnyét ismét valamelyest növelő angol Richard Burns (Peugeot) lett. A konstruktőri párharcban a PSA-konszerntestvérek döntetlenre állnak, következik október elején az aszfaltos San Remo.
Vágólapra másolva!

Úgy kezdődött, hogy Märtint kizárták. Mert egy jókora, ötkilós kővel "rögzítette" a pótkereket, márpedig egy jókora, ötkilós kő nem raliautóba való. Megváltoztatja a súlyt, mindegy, szabályellenes és kész. A legutóbbi, finnországi verseny győztese bukta a negyedik helyet, talán Burnst is megfoghatta volna a dobogóért, soha nem tudjuk meg.

A többiek persze bizonyára örültek ennek, hisz' a fordos kiesésével eggyel feljebb ugorhattak, és az jó. Több pontot ér. Vagy egyáltalán pontot, mint a kilencedik helyett nyolcadik Loixnak. Sainz annak tapsolhatott, hogy Burns így kevésbé került távol tőle. A még pénteken kiszálló Grönholm is tán annak, hogy Märtin nem utasította maga mögé összetettben.

No de. Négy szakasz maradt vasárnapra - Loeb és Solberg pedig folytatta, ahol szombaton abbahagyta. A 21-es gyorsot (24,81 km) a subarus nyerte 5,7 mp-cel a citroënes előtt, át is vette a vezetést. Egy másik Citroën-Subaru meccsen Sainz kielőzte Mäkinent az ötödik helyért.

A 22-esen (34,16 km) Loeb visszavágott, adott 1,9-et, előny ismét "itt", 1,3 mp. Auriol lelassult, Gardemeister elorozta a 11. helyezést. Végigbírja mindkét Skoda?

A 23-ason (24,69 km) megint Solberg diadalmaskodott, Loeb csak ötödik lett, közte 9.3 mp. Eldőlt? Hirvonen kielőzte fordos kollegáját, Duvalt, a csapatpontot érő kilencedik helyért (a régi Focusszal).

A 24-esen (33,45 km), az utolsón Solberg csak harmadik, Loeb mindössze nyolcadik bírt lenni, közte 19 mp, amúgy a hajrára nagyon felgyorsuló McRae hozta a szakaszt a szintén nem lassú Sainz előtt. Hirvonen meg negyedik!

Solberg nyert, idén már másodszor (Cipruson is), pályafutása során harmadik alkalommal (először a 2002-es záró Brit ralin nem talált legyőzőre). Világbajnok akar lenni a tavalyi ezüstös, hangoztatja mindég, ha így folytatja, sikerülhet.

Oké, idén is lesz még egy Brit rali, de előtte három aszfaltos verseny jön, betonon pedig ebben az évadban abszolút Loeb az úr. Aki majdnem megnyerte első murvás viadalát is úgy, hogy csupán másodszor rajtolt a kenguruk földjén, szenzációs.

Loeb végül második lett, nincs miért szégyenkeznie, sőt már összetettben is második, Sainz kollégájával holtversenyben. Burns nincs olyan messze, s következnek ugye azok a bizonyos aszfaltralik...

Nevezett Burns bácsi hetedszer állhatott fel idén a pódiumra, no nem a tetejére, az soha nem jött neki össze Peugeot-pilótaként (majd jövőre tán Subaruval). És növelte előnyét ötről hétpontosra. És tartja a Peugeot-t versenyben a konszerntesó Citroënnel. És aszfalton ő is, az autó is remek.

Negyedik és ötödik, egymástól tizedekre a két nagy öreg, a 2004-es ülésért csatázó McRae és Sainz lett. Előbbinek jó (sokadik negyedik helye idén), utóbbinak kevésbé - legalább maradt összmásodik (ha Loeb csatlakozott is hozzá). És ismét csak: aszfaltralik jönnek, a gép, a Citroën..., nos a legjobb.

Hatodik Mäkinen, kiváló, kiváltképp konstruktőrileg: jól elhúzott a Subaru a Fordtól. Hetedik Rovanperä - három (mert a három citroënesből csak kettő eredménye számít) pluszpont a Peugeot-nak, ezért "tartják". Persze mehetett volna jobban is.

Nyolcadik Loix lett, aki jövőre megy ugye harmadiknak a Peugeot-hoz. A Hyundai belgája idén először szerzett egyéni pontot, nagy lehet az öröm. Meg a bú a csapatnál, hogy elmegy. Kilencedikként már csak gyári pontot gyűjtott Hirvonen, aki megverte fordos kollégáját, Duvalt, komoly fegyvertény a fiatal finntől (a belgának meg kritika).

Célba ért mindkét Skoda, a Fabiával először sikerült, bravúr. A csuklóját fájlaló Gardemeister és a vállműtét után lábadozó Auriol megtett mindent, ennyi. Talán aszfalton többet látunk az új Fabiáktól. Schwarz behozta a másik Accentet is, utána Warmbold meg az M-Sportos Focust - elképesztő, alig esett ki valaki.

Jó volt, izgalmas és rettentő gyors volt (apropó, kis eső hullt, de nem mosta el, nem csinált sártengert). És hasonló izgalmak várhatóak a folytatásban is - a három aszfaltos rali közül az elsőt Olaszországban, San Remóban rendezik október 2. és 5. között.

Ausztrál rali, végeredmény, élcsoport:
1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) 3:32:07.1 ó (109,3 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 26.6 mp
3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) + 1:53.0 p
4. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 2:30.7 p
5. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 2:37.2 p
6. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 3:01.5 p
7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206) + 4:03.9 p
8. Loix, Smeets (belga, Hyundai Accent) + 7:00.7 p
9. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus) + 7:10.6 p
10. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 7:46.2 p
11. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 10:10.2 p
12. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Fabia) + 11:08.1 p
13. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 14:14.4 p
14. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 18:30.1 p