Háromezer kilométer napelemmel

This handout from the World Solar Challenge 2017 taken and received on October 8, 2017 shows Western Sydney Solar Team vehicle "Unlimited 2.0" from Australia leaving the start line in Darwin.
The World Solar Challenge, an epic 3,000-kilometre (1,860-mile)
This handout from the World Solar Challenge 2017 taken and received on October 8, 2017 shows Western Sydney Solar Team vehicle "Unlimited 2.0" from Australia leaving the start line in Darwin. The World Solar Challenge, an epic 3,000-kilometre (1,860-mile) solar car race across outback Australia, has become one of the world’s foremost innovation challenges with teams looking to demonstrate designs that could one day lead to solar-powered cars for consumers that can carry passengers. / AFP PHOTO / WORLD SOLAR CHALLENGE 2017 / Scott Barbour / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / WORLD SOLAR CHALLENGE 2017" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS - NO ARCHIVE
Vágólapra másolva!
Napenergia-meghajtású autók versenye kezdődött vasárnap Ausztráliában: a járművek 3000 kilométert tesznek meg az ötödik kontinens sivatagos belsején át.

Az 1987-ben alapított, legutóbb 2015-ben megrendezett World Solar Challenge nevű verseny mezőnye az Északi terület székhelyén, Darwinban startolt, és embert próbáló futam után a dél-ausztráliai Adelaide-ben ér majd célba. A holland Nuon csapat szeretné megőrizni bajnoki címét, de meglepetésre a belga, 41 autóval induló Punch Powertrain került az élre a szombati edzés után.

A járművek többségét egyetemek és magáncégek fejlesztették Forrás: AFP/Scott Barbour

A napelemmel hajtott kísérleti autók többségét egyetemek, illetve magáncégek fejlesztették ki.

A verseny célja a napenergia és általában a megújuló energiaforrások népszerűsítése.

A versenyzők olyan prototípusokat vezetnek, amelyek utasok szállítására is alkalmas napelemes autók tervezéséhez szolgálhatnak majd modellül. A Google technológiai óriáscég társalapítója, Larry Page és a Tesla villanyautókat gyártó vállalat társalapítója, J.B. Straubel is részt vett korábbi versenyeken, és elmondták, hogyan befolyásolta a tapasztalat a karrierjüket.

Modellek lehetnek a prototípusokból Forrás: AFP/Scott Barbour

Két évvel ezelőtt a Nuon nyerte meg a versenyt 33,03 órás idővel, megelőzve a tokiói Tokai Egyetemet, a 2009-es és a 2011-es futam győztesét. Japán, amely 2015-ben a 16. helyen végzett, idén 38 autóval versenyez. A 19 csapat között most amerikai, ausztráliai, malajziai, indiai, dél-afrikai és hongkongi is van.

mondta Chris Selwood, a rendezvény igazgatója. "Alapítónk, Hans Tholstrup, valamint a jelenlegi és az egykori versenyzők eltökéltek, hogy tartós energiaellátású napelemes autókat fejlesszenek ki és valósággá váljon a megújuló energia".

Éjszakára letáboroznak a résztvevők Forrás: AFP/Scott Barbour

A szabályzat lehetővé teszi kis mennyiségű, főként napenergiából és kinetikus erőből álló energia tárolását. A csapatok reggel nyolc és este öt óra között vezethetnek, éjszakára le kell táborozniuk.