Megvannak a Ninja Tune-jegynyertesek!

Vágólapra másolva!
Bonobót, azaz Simon Greent a downtempo és a triphop megújítójaként is tisztelik, ám e lexikonízű szövegnél sokkal többet mond róla a következő - számunkra ismeretlen szerzőtől származó, de találó - jellemzés: "mintha Amon Tobin fölött kisütött volna a nap". A brightoni hangmintakollázs-készítőnek e-mailen tettünk fel pár kérdést abból az alkalomból, hogy december 25-én, szombaton Bomb The Jazz+ sorozat Ninja Tune-karácsony fantázianevű eseményén játszik, a Trafóban - melyre játékunkon ketten nyertek jegyet.
Vágólapra másolva!

Milyen tradicionális hangszeren tanultál játszani?
- Többféle hangszeren játszom. Gyerekkoromban zongorázni tanultam, később megismerkedtem például a gitárral és a dobbal is.

És mi vitt rá, hogy elektronikus zenével kezdj foglalkozni?
- Természetes folytatásnak tűnt, hogy elektronikusan dolgozzak tovább. A négysávos gépek, valamint az effektek használata vezetett a szekvenszerek és szemplerek használatához. Mindez egyszerűen eszköz arra, hogy egyedül, egy teljes zenekar közreműködése nélkül tudjak zenét készíteni. Természetesen nem tekintem tisztán elektronikusnak, amit csinálok, ma is sokat játszom hangszereken. Sőt, úgy lehetne legjobban összefoglalni, hogy elektronikus úton próbálok nem elektronikus zenét összerakni.

Miért hagytad el a Tru Thoughts kiadót a Ninja Tune kedvéért?
- A Tru Thoughts nagyszerű kiadó, az ott dolgozók jó barátaim is, és bizonyos mértékig máig munkakapcsolatban állunk. Rendszeresen játszom Brightonban a Phonic Hoop klubestjeiken. Amikor átmentem a Ninja Tune-hoz, úgy éreztem, olyan kiadóra van szükségem, amely világszerte képes promótálni a lemezeim, amely több emberhez tudja eljuttatni a zenémet. Emellett megalakulása óta csodálója voltam a Ninja Tune-osoknak, nagyra tartottam a hozzállásukat, többek között azt, hogy nem feltétlenül a nagy slágerekre akarnak támaszkodni.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Szerinted miképp változott a zenéd az Animal Magic és a Dial M For Monkey között?
- A legfontosabb, hogy rengeteget tanultam a producerkedésről az Animal Magic óta, javarészt abból a prózai tényből kifolyólag, hogy sokkal jobb felszerelést engedhettem meg magamnak. Emellett szeretném azt hinni, hogy a hangzásom is érettebb lett.

Ha az említett két lemez címére gondolok, nem tudom megállni a kérdést: van valami személyes kötődésed az állatokhoz?
- Nem igazán. Csak egy-egy viccről van szó, semmi másról. Állítom, hogy többé nem lesz utalás semmiféle állatra. Rituálisan fel fogjuk áldozni a majmot a következő album címadása előtt!

Megnyugodtunk. December 25-én Budapesten, a Trafóban játszol, mégpedig dj-ként. Miért nem élőben? Melyik előadásmódot kedveled inkább?
- Eldöntöttem, hogy a következő lemezem megjelenéséig felfüggesztem a live show-kat. Voltak remek fellépéseim a nyáron, de haladnom kell az albummal. Így is valószínűleg az egyetlen ember vagyok, aki elvállal egy külföldi bulit karácsony napján. Ami a különbségeket illeti: a dj-szett a zenei ízlésem energikusabb, vidámabb oldalát tükrözi, mint a live. Nehéz választani, hogy melyiket szeretem jobban, de az biztos, hogy egészen más partyt jelent a kettő.

Galambos Péter