Már nem divat, de előny a soványság

Vágólapra másolva!
Már két éve, hogy egy tragikus haláleset miatt, a madridi divathéten - és később szinte az összes nagy nemzetközi divat eseményen -  kitiltották a kifutókról a szupervékony modelleket, kíváncsiak voltunk, hogy a divatáru üzletek szabásvonalain és ruhaméretezésén vajon érzékelhető-e a soványság-kultusz elleni küzdelem. Pláza-teszten jártunk.
Vágólapra másolva!

"Eddig csak üres lózung volt, de most úgy tűnik: tényleg újra divatba jöttek a természetes formák és a nőies nők" - állítja a Times Online egy nemrég megjelent cikkében. "A kifutókon egyre több elismert divattervező már nem a csontváz-szerű pálcikanőket részesíti előnyben: sokkal inkább a természet adta idomok, és az ezzel általában együtt járó egészség és magabiztosság hódít a divatvilágban" - írja a szerző egy nemzetközi divatshow-n tapasztaltak alapján.

Karl Lagerfeld például több modellt azzal a tanáccsal bocsátott el, hogy menjenek haza enni, mert már nem 'kúl' az ilyen egészségtelen soványság. "Úgy néznek ki, mintha valamelyik éhínség sújtotta országból jöttek volna"- mondta.

A Chanel 4 egy új szépségversenyt indított, Miss Naked Beauty (Miss Pucér Szépség) címmel. A műsor szándéka "megtalálni azt a nőt, aki mai idők Évájaként a határozottságot, a szexepilt, a lelket, az intelligenciát és az igazi, természetes szépséget testesíti meg."

A versenybe olyan nők is beszállhattak, akik tényleg nagyon messze állnak a modell alkattól, de igazán nőiesek és vonzóak. Büszkén vállalják telt formáikat a kamera előtt, bikiniben is. Az itt szereplő nők általában vidámak, kiegyensúlyozottak, és időnként enni is látni őket.

A cikkben megkérdezett Antonio Bernardi olasz és Roland Mouret francia divattervezők is arról beszéltek, hogy ideje olyan lányok után nézni, akik az igazi nőkre szabott ruhákat is kitöltik.

"Elegünk van ezekből a kísérteties lányokból. Remélem, végre lejárt az ő idejük. Tizenöt éve dolgozom a szakmában, de azt a kifejezést, hogy 'túl sovány' csak mostanában, az elmúlt két évben hallom. És egyre többször." - mondja Bernardi.

"Olyan csajokkal szeretek dolgozni, akiknek hangjuk is van. Szólnak, ha éhesek, és esznek is, vagy néha elegük van, és akkor megállnak pihenni. Van bennük méltóság és intelligencia. Egy igazán jó reklámkampányban ez egyértelműen érezhető is. A kétdimenziós robotokból már nagyon elegem van."

Van-e élet 40-esen túl?

Az anorexia ellen küzdőknek és a formájukat szégyellő nőknek mindez örvendetes hír - de valóban vége a soványság uralmának? Mert bár az utóbbi években időről-időre felröppennek ilyen hírek, de a hétköznapjainkban nem igazán érzékelhető a változás: a nemzetközi divatmárkák zöme sem kerek idomokra tervezik kollekcióit.

Forrás: [origo]

A divatvilág anti-ana kampányba kezdett: tavaly ősszel, amíg a divathét zajlott, ilyen plakátokkal volt tele Milánó.





"Szóval én meg sem próbálok nadrágot venni normál üzletben. Már csak a sok csalódás miatt sem. 42-44-est egyáltalán nem is árulnak, ezért az interneten, az adok-veszek-es oldalon vásárolok. Ott általában le van írva minden méret cm-ben. Ha mégsem, akkor az eladónak írok levelet és készséggel leméri."

Forrás: [origo]