Egyre több ázsiai országban érnek el áttörést a magyar termékek

Vágólapra másolva!
Az elmúlt hónapokban több fontos sikert értek el a magyar beszállítók távoli országok piacain. Japánban egyre népszerűbbek a magyar ételek, míg Kínában a tokaji aszú iránt nő az érdeklődés – közölte a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség az Origóval.
Vágólapra másolva!

Magyar ételeket kínálnak Japán egyik legnagyobb étteremláncában. A magyar termelőket Hasebe Toshiaki, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség tokiói képviseletének vezetője támogatta a tervükben. Ennek nyomán immár több mint 650 étteremben, bisztróban és kávéházban lehet kóstolni magyar ételeket vagy magyar alapanyagokból készült ételeket.

Toshiaki elmondta: egyre több ember kíváncsi Magyarországra és a magyar fogásokra.

Az étteremlánc akár évekig olyan ikonikus magyar alapanyagokból főzhet, mint a kacsamell, a tokaji borecet vagy a fűszerpaprika. A kávézókban pedig többek között szatmári szilvás édességet kínálnak.

Később az étteremlánc webshopjába is bekerülnek a magyar termékek, így azok is meg tudják azt kóstolni, akik nem keresik fel személyesen az étteremláncot.

A fogásokhoz minden esetben tartozik országismertető és egy kis zászló is. A magyar fűszerek és alapanyagok használatát néhány éve egy neves magyar séf ismertette meg japán kollégáival.

Ez a lépés azért is jelentős, mert ha egy termék Japánban felkerülhet a polcokra, akkor az adott terméket Ázsia többi országában is kiváló minőségűként fogják elismerni.

A magyar ételek már Japánban is hódítanak Forrás: Origo

Csak így lehet sikert elérni

A kisebb hazai élelmiszertermelők akkor lehetnek sikeresek a távolabbi exportpiacokon, ha társulnak, közösen lépnek fel. Ez nyitja meg az utat a finanszírozási lehetőségek, a marketingtámogatás és a logisztikai hatékonyság felé.

A sikeres közös fellépés csak abban az esetben képzelhető el, ha egy régió termelői bizonyos termékparamétereket közösen alakítanak ki.

A HEPA rendelkezik azokkal a külpiaci információkkal, hogy egy-egy régió vonatkozásában melyek azok a kulcs tényezők, amit a termelőknek figyelembe kell venni termék portfoliójuk és marketingstratégiájuk kialakítása során. Helyi kapcsolatai - elsődlegesen partnerirodái révén - pedig a HEPA meg is tudja találni a megfelelő külpiaci partnert egy adott termékkör forgalmazására.

Magyar borok kerülhetnek a fogyasztók polcára Kanadában is

Magyar borászatok eddig csak nehezen vagy egyáltalán nem tudták megvetni a lábukat az országban az állami monopólium miatt. Azonban a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség torontói partnerirodája az LCBO, az ontarioi alkoholellenőrző testület bortenderén 11 magyar borászatot segített hozzá pályázat benyújtásához. Mivel a kanadai piacra jutásnak ez az egyetlen lehetősége, így ez a lépés különös jelentőséggel bír. Az LCBO a MAD Borászat Dry by Tokaj borát és a Bognár Borászat Selection Szekszárd borát kérte be kóstolásra, mely a piacra jutáshoz vezető út második fázisa.

Magyar üzleti okosmegoldások Görögországban

A közelmúltban magyar napokat tartott a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség görög partnerirodája.

37 magyar vállalat mutatkozott be, akik olyan SMART megoldásokat kínálnak az üzleti szektor résztvevői számára, mint zöld energia és energiatakarékosság, egészségipar, smarttech, mobilitás és automatizálás.

Újabb világhírű magyar borszállítmány Kínába

A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kínai partnerirodájának kitartó munkája révén újabb 5 puttonyos tokaji aszú megrendelés teljesült. A sikeres együttműködésnek köszönhetően a kínai partner immár ötödik rendeléseként

4200 palacknyi világhírű magyar bor kerül az ázsiai ország üzleteinek és fogyasztóinak polcára.