Felfüggesztett járt a zuhanó gépről érkezett kamu sms miatt

Vágólapra másolva!
Noha igen megrázta a kollégái és utasainak néhány nappal ezelőtti elvesztése, nem tartanak a repüléstől a Helios légitársaság munkatársai - mondta a cég egyik magyar légikísérője. Elmondása szerint az indulás előtt még minden rendben volt, és vélhetően a balszerencsés véletlenek sorozata okozhatta a hétvégén 121 emberrel a fedélzetén lezuhant gépük tragédiáját. A férfi, aki azt állította, hogy kapott egy sms-t a gépen tartózkodó hozzátartozójától, fél év felfüggesztett börtönt kapott.
Vágólapra másolva!

"Jobban félünk az autóban, mint a levegőben" - mondta az [origo]-nak a Helios légitársaság magyar légiutas-kísérője néhány nappal a társasság egyik gépének lezuhanása után. Néhány kolléga volt csak, aki nem vállalta a következő napokban a munkát, de ők is a lelki megrázkódtatás, és nem a félelmeik miatt. "Mélységesen szomorúak vagyunk, hiszen hat munkatársunkat és számos utast elvesztettünk a tragédiában" - tette hozzá.

"Még folynak a vizsgálatok a szerencsétlenség okainak kiderítése érdekében, de nekünk úgy magyarázták el, hogy sorozatos véletlenek egy pillanatban való összejátszása okozhatta a tragédiát" - mondta a légiutas-kísérő, aki hozzátette: nem voltak igazak azok a hírek, hogy gondok lettek volna a lezuhant repülőgép műszaki állapotával. A műszakiak alaposan átnézték az utolsó útja előtt is a gépet, és mind a műszaki vezető, mind a gép kapitánya aláírta az induláshoz szükséges papírokat. Ha valamelyikük bármi problémát észlelt volna, akkor nem szállt fel volna fel a gép.

Volt egy pilótaképesítéssel rendelkező légikísérő is a gépen, aki egy beteget jelentő kollégája helyett ugrott be aznap. Az ő holttestét még nem sikerült azonosítani, de a pilótafülkében a pilótákon kívül csak egy női utaskísérő maradványát találtak, tehát nem a repülni tudó kollégát, akinek kisgépekre szólt a képesítése. "Ez persze nem jelenti azt, hogy ne próbálta volna meg átvenni az irányítást" - vélte a magyar kollégája.

Arra a kérdésre, hogy ő el tudna vezetni egy gépet, ha úgy hozná az élet, a magyar légikísérő így válaszolt: "mindenképpen megpróbálnám, de akkor sem lenne túl sok esély, hiába szoktam gyakorolni a repülőgép-szimulátoron. Az utaskísérők erre nem kapnak kiképzést".

A szerencsétlenül járt gép két órán keresztül körözött, mielőtt Athéntól nem messze a földnek csapódott volna, mivel a pilóta és a másodpilóta eszméletét vesztette. A repülőt kísérő vadászgépek pilótái arról számoltak, be, hogy a másodpilóta arccal a műszerfalon feküdt és két másik személy babrált a műszerekkel. A ciprusi Larnacáról Prágába tartó gépen 121-en utaztak, senki sem élte túl a szerencsétlenséget.