Mégsem olyan egészségesek a Danone joghurtok, módosítják a reklámjaikat

Vágólapra másolva!
Megváltoztatja Activia és Actimel márkájú joghurtjainak reklámját a francia Danone élelmiszeróriás, miután sikertelenül próbálta elismertetni, hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár.
Vágólapra másolva!

A csoport negyedéves jelentésében csütörtökön közölte: visszavonta az európai élelmiszerbiztonsági hatósághoz (EFSA) beterjesztett kérelmét, hogy a testület az igazolja a prémiummárkák egészséget támogató hatásáról szóló állításait.


A vállalat úgy véli, hogy az egészséggel és táplálkozással kapcsolatos információkra vonatkozó európai szabályozás nem eléggé világos és átlátható.


A bifido-baktériumokat is tartalmazó Activia terméket korábban úgy reklámozták, hogy megkönnyíti az emésztőrendszer működését, az Actimel joghurtitalról pedig azt hirdették, hogy támogatja a szervezet betegségek elleni védekezőképességét.


Az EFSA eddig nem igazolta egyik állítást sem, a cégcsoport Franciaországban már módosította hirdetéseit.


A hatóság idén februárban már kétséget támasztott a Danone közlésével szemben, amely szerint a kisbabáknak szánt termékeiben lévő, "immunofortis" néven ismert összetevő erősíti a csecsemők immunrendszerét. A hatóság azzal érvelt, hogy ez az állítás tudományosan nem bizonyított.