A magyar hegedűvirtuóz óriási sikerrel debütált Londonban

Baráti Kristóf
Kristóf Baráti Photo: Marco Borggreve
Vágólapra másolva!
Baráti Kristóf Hacsaturján hegedűversenyével fergeteges sikert aratott a Royal Festival Hallban február 26-án, ahol a Londoni Filharmonikusokat Andrés Orozco-Estrada dirigálta.
Vágólapra másolva!

Óriási hatást gyakorolt a londoni közönségre Baráti Kristóf híres, 1703-as Lady Harmsworth névre hallgató mély tónusú Stradivari-hegedűjével. Sűrű vibrátóival és tiszta trilláival a kritikust is lenyűgözte, aki rajongó szavakkal írja le a Baráti-jelenséget: „feszesen, szinte vigyázzban áll, mégis egy jógázó könnyedségével játszik".

Baráti előcsalogatta a legfinomabb költészetet Forrás: Marco Borggreve

Hacsaturján hegedűversenyében olyan erőteljes fény-árnyék játékot teremtett, amilyennel szinte soha nem találkozhatunk. A központi andante sostenuto tételből pedig előcsalogatta a legfinomabb költészetet.

Baráti arca játék közben rezzenéstelen volt, csak akkor engedett meg magának egy mosolyt, amikor a karmester egy mozdulattal szabadjára engedte a rézfúvósokat.

Hacsaturján hegedűversenye fergeteges és látványos darab, amelynek népszerű fináléjában felszínre törnek a komponista örmény gyökerei. A brit kritikus szerint Baráti itt a magyar gyökereire támaszkodhatott, hegedűjátéka szinte a cigányzenét imitálta.

Baráti megtalálta a hangot a Londoni Filharmonikusokkal.

Baráti Kristóf

Játéka szenvedélyes, mély és megrázó, egyszerre intellektuális és álmodozó.

Allűrök nélkül, szinte mozdulatlanul formálja meg a legtisztább hangokat, melyek születésük pillanatában anyagszerűen tapinthatóvá válnak.

Ötéves kora óta hegedül, számos versenyt megnyert, megkapta a Kossuth-díjat is, de egyáltalán nincs elszállva magától.

Baráti Kristóffal készített korábbi interjúnkat itt olvashatja: A hangszer jobb befektetés, mint az arany.