Így hazudik a balliberális sajtó a megyei lapokról

Vágólapra másolva!
A baloldali álobjektív, álfüggetlen HVG pár napja arról fantáziált, hogy folyamatosan esik a megyei lapok olvasottsága. Pauska Zsolt, a Mediaworks tartalomfejlesztési igazgatója kijózanító választ adott a lapnak, és az álhírt átvevő többi balliberális, ellenzéki propagandaoldalnak a mai publicisztikájában.
Vágólapra másolva!

Mint írta,

Viszonyítási alapként megjelölte 2019 első negyedévét, és annak auditált példányszámát, illetve azt a határpontot, tehát 2016 második félévét, amikor, mint a HVG.hu írja, „a Mészáros Lőrinc-féle Mediaworkshöz kerültek ezek a lapok". Példaként említhető a 168 óra és a Blikk is, mindkettő balliberális lapnak mondható.

Az említett időszakban a statisztikák szerint sokkal nagyobb mértékben csökkent az ő példányszámuk: előbbi 1,40, utóbbi 1,45-szeresét adta el 2016 második fél évében, mint az idei első negyedévben. Ez a szorzó a Mediaworks megyei lapjainál mindössze 1,28.

Ugyanígy elmondható, hogy a Népszabadság megszűnése előtt a Népszavával együtt napi 50 ezres példányszámmal működtek. A baloldali újság megszűnése után az utóbbi deklaráltan meg szerette volna szerezni az olvasótáborát, amivel mára 20 819-es példányszámra sikerült csökkenniük.

Tehát a mai eladásokhoz képest a balliberális politikai napilapokból 2016-ban még 2,4-szer annyit adtak el, mint ma

(ami az általuk lejáratni kívánt kiadó és megyei adatok esetében, húzzuk alá újra, sokkal kedvezőbb, hiszen itt mindössze 1,28-as szorzó.)

Az sem igaz, hogy a lapok a „Mészáros Lőrinc-féle Mediaworks" színrelépése óta produkálnak „rémes adatokat" - írja az igazgató. A vidék egyik hagyományosan legnagyobb napilapja, a Pécsett szerkesztett Dunántúli Napló például a 2006 és 2016 közötti tíz évben – a „Mészáros Lőrinc-féle Mediaworks" érkezése előtt – napi 47.525 eladott példányról 20.498-ra csökkent. A Népszabadság ugyanezen időszak alatt 146.648-ról 37 ezerre. Azaz a Népszabadság rövid tíz év alatt a példányszámának 75 százalékát vesztette el.

A Mediaworks eladási adatait szapuló HVG hasonlóképpen járt, ebben az időszakban 93 ezerről 33 ezer alá csúszott, őket olvasóik 65 százaléka hagyta faképnél – hívta fel a figyelmet Pauska Zsolt.

Végül pedig rávilágít: