Még van mit javítani a közmédián, és fognak is

Vaszily Miklós, MTVA
Budapest, 2016. január 10. Vaszily Miklós, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) megbízott vezérigazgatója interjút ad az MTI-nek 2016. január 8-án. MTI Fotó: Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
Temérdek pénz az a mintegy évi 80 milliárd forint, amiből a közmédia működik - ismerte el Vaszily Miklós, az MTVA megbízott vezérigazgatója, de szerinte sok is a költséges feladat. Ezért is kell spórolni - indokolta a csoportos létszámleépítést. Azt is mondta, a közmédia átalakítása még nem zárult le.
Vágólapra másolva!

Sok változás történt a közmédiában a működési hatékonyság javítása érdekében, de a folyamat még nem ért véget - mondta Vaszily Miklós, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) tavaly augusztusban megbízott vezérigazgatója az MTI-nek adott interjújában.

Vaszily Miklós: sok változás történt eddig is, de a folyamat még nem ért véget Forrás: MTI/Mohai Balázs

Vaszily Miklós felidézte: menedzserként érkezett a közmédiába,

a feladata az átstrukturálás, a hatékonyságjavítás és a költségracionalizálás volt.

Úgy vélte, munkája hasonló, mint korábban az Origo Zrt.-nél: egy veszteséges, túl nagy létszámú vállalatot kellett hatékony céggé formálnia.

A megbízott vezérigazgató úgy látja, egy modern szervezet kialakítása felé haladnak Forrás: MTI/Mohai Balázs

"Messze vagyunk attól, hogy kijelenthessük, hogy az átalakulás befejeződött, de haladunk egy piaci szempontból is modern szervezet kialakítása felé"- fejtette ki az MTVA-ról. Megjegyezte: a csoportos létszámleépítésre azért volt szükség, mert évi 15-16 milliárd forintot költenek a 2200 dolgozóra.

Sok a pénz, de a feladat is

Arról is beszélt, hogy az MTVA évi 80 milliárdos működési költségébe a piaci bevételek is beleszámítanak, a cég az állami költségvetésből 69,7 milliárd forintot kap, miközben több mint 37 milliárdot - különböző formában - vissza is fizet oda.

Utóbbival - ingyenesen - a teljes magyar médiapiacot kiszolgáljuk. A mi tartalmaink éppen ezért a kereskedelmi piacot is gazdagítják. Nálunk a költség, náluk a felhasználás" - mondta.

Elégedett a számokkal

Vaszily Miklós a tavaly indult két új tévécsatornáról elmondta: az M1 az indulás nehézségei után már kimagasló nézettségi adatokat ér el,

a hazai és nemzetközi eseményeket "megfelelő részletességgel és alapossággal" dolgozza fel,

az M4 sportcsatorna pedig kezdettől erős nézettségi számokat hoz.

Az M1 Vaszily Miklós szerint a kezdeti nehézségek után kimagasló nézettséget ér el Forrás: Origo

Arról is beszélt: a teljes lakosság körében a közmédia nézettsége napi 18-19 százalék, míg korábban legfeljebb a 15 százalékot érte el. A cél az, hogy tartsák vagy meghaladják a 20 százalékos szintet - mondta. Hozzátette: a teljes piacon 30-35 százalék közötti a közmédia rádióadóinak hallgatottsága.