Március óta nincs nyugta Ágnesnek, sorra kapja a felszólításokat, kikapcsolásról szóló figyelmeztetéseket az Elműtől - pedig bizonyítani tudja, hogy egy fityinggel sem tartozik nekik, sőt, túl is fizette a villanyszámlát.
„Meghatalmazással rendezem a számlákat anyám mogyoródi lakása után, vagyis rendezném, ha ez Elmű ebben partner lenne” - mesélte az Origónak a felháborodott asszony, aki hónapok óta próbálja bizonyítani igazát a szolgáltatónak, sikertelenül.
A házban január óta áll a villanyóra,
jelenleg is az utolsó 12134 kilowattos fogyasztást mutatja, ami a számlák alapján nyolcezer forintot jelent.
Ágnes februárban külföldön tartózkodott, ahonnan nem tudott óraállást diktálni. Márciusban viszont már itthon, a telefonos ügyfélszolgálatnál próbálta rendezni az ügyet.
„Telefonon azt a választ kaptam, hogy mivel korábban 12410 kilowatt után fizettem be csekket,
túlfizetésben vagyok, nincs mit törlesztenem.
Az óraállást pedig az Elmű online rendszerében is beírhatom” - mesélte a nő, akinek ez a megoldás ideális lett volna: munkája miatt gyakran utazik, sokszor a diktálási időszakban nincs Magyarországon.
Többször megpróbálta regisztrálni az óraállást - nem jött össze: a netes felület fel sem ismerte a felhasználói kódot.
Ágnes ezután az Elmű központi e-mail címére küldte el az adatokat. Választ nem kapott, a vállalat viszont azóta is szorgalmasan küldözgeti neki a felszólításokat.
A cérna akkor szakadt el, amikor az asszony július 20-án személyesen ellátogatott az Elmű-ÉMÁSZ fővárosi, Kunigunda útjai ügyfélszolgálatára.
„A helyi kisfőnök be sem mutatkozott, és kerek perec
megtagadta, hogy felvegye az óraállást, mondván, azt nem lehet.
Ráadásul elismerte a túlfizetés tényét, de ennek ellenére sem tudta törölni a kikapcsolási értesítést”- mondta Ágnes, aki az eset után kérte a panaszlevelet, de bejegyzését nem írta alá, nem is dátumozta az ügyfélszolgálati vezető.
A figyelmeztetések alapján augusztusban szinte bármikor levághatják az áramot a családi házban. Ezt azonban a panaszos sem várja ölbe tett kézzel: a napokban feljelentést tett a fogyasztóvédelmi hivatalnál.
Az amúgy kanadai állampolgársággal is rendelkező Ágnes emellett egymilliós kártérítést kér a vállalattól, amiért hónapokon keresztül sikertelen ügyintézésre pazarolta idejét, és
napi félmillió forintos kártérítést követel akkor, ha az Elmű beváltja fenyegetését, mivel az áram esetleges kikapcsolása akadályozza a ház felújítását is.
Ha első kérését nem teljesítik, az asszony perre megy az Elmű ellen. Meglátása szerint nem az adott ország gazdasági fejlettségétől függ, hogy mennyire ügyfélbarát egy adott szolgáltató.
Cikkünk megjelenése után kaptuk a hírt, hogy az Elmű elutasította Ágnes reklamációját:
most már 12 ezer forintot követelnek tőle
négy, ki nem fizetett számla után - utóbbi azért is érdekes, mert az év eleje óta nincs áramfogyasztás a mogyoródi házban.
A társaság új levelében is mérőállás bediktálást kér Ágnestől, ennek függvényében állítanának ki elszámoló számlát az eddigi tételekről.
Próbáltuk megtudni a a szolgáltatótól, hogyan lehetséges, hogy az elismert túlfizetés ellenére felszólításokat küldenek ügyfelüknek, és miért nem tudják rendezni az egyszerű pénzügyi műveletet -
levonni a januári fogyasztás értékét, és visszautalni a különbözetet.
Kíváncsiak voltunk arra is, mennyire volt szabályszerű az ügyfélszolgálati vezető eljárása. Boross Norbert kommunikációs vezető levelében a Ptk.-ra hivatkozott: mivel személyes adatokról van szó, kérdéseinkre csak az érintett fogyasztó, vagyis Ágnes, illetve édesanyja felhatalmazásával válaszolhatnak. Az már csak hab Ágnes fekete levesén, hogy az Elműnek a hivatalos kérelem beérkezése után két hete van a válaszadásra.
Az Elmű mindenesetre az Origótól hamarosan megkapja hivatalosan is a kérdéseket. A remélt hivatalos válaszról természetesen beszámolunk Ágnesnek és olvasóinknak is.