Felpuhította a BKV a paraméterkönyvet

Vágólapra másolva!
Hamarosan a városüzemeltetési bizottság elé kerül a BKV paraméterkönyvének legújabb változata. A terv jelentősen felpuhult, csupán másfél százalékkal járna kevesebb metró, mint most, a HÉV-vezetők pedig akár jól is járnának. Jó hír a késő este buszozóknak: jelentősen mérsékelték az esti járatok ritkítását.
Vágólapra másolva!

A korábbi elképzeléseknél jóval szerényebb járatritkítást tartalmaz a paraméterkönyv jelenlegi munkaanyaga, amelynek véglegesen május 8-ára kell elkészülnie, hogy ezután a városüzemeltetési bizottság asztalára kerüljön. A legfrissebb tervezet már az egynapos BKV-sztrájk után készült el, az azóta eltávolított Somodi László vezérigazgató-helyettes irányítása alatt.

Az előző, még 2,1 milliárd forintos megtakarítással számoló paraméterkönyv-változathoz képest jelentős eltérések találhatók a sztrájk óta készült tervezetben. Gulyás Attila, a metrósok szakszervezetének vezetője szerint nem készült számítás arról, hogy mennyi megtakarítást hozna a BKV-nek a legfrissebb változat.

A paraméterkönyv korábbi változatai jellemzően a késő esti, illetve a hajnali közlekedésen spóroltak volna - ezeket nem fogadta el a városüzemeltetési bizottság. A jelenleg egyeztetés alatt álló változat visszavett a járatritkításokból, így azok, akik hétköznap késő esténként, vagy hétvégén hajnalban és este szállnak BKV-re, már jó eséllyel nem ácsorognak majd egy órán keresztül a megállókban.

A 2,1 milliárdos megtakarításról szóló korábbi változat számos buszjáratot egyáltalán nem indított volna késő esténként és hétvégén hajnalban - ezek jó része ismét szerepel a menetrendben, más esetekben pedig - amikor késő este félóránként jártak volna a buszok, villamosok - húsz percre csökkent a követési idő. Több teljesen új járatot is indítana a BKV a munkaanyag szerint.

Van viszont számos olyan járat, amely ritkábban jár a korábbi tervhez képest. Ide tartozik például a 7-es és gyors 7-es busz, a 73-as és 173-as járat, a 14-es villamos. Megjelent az új tervben a hónapok óta nem közlekedő 47-49-es villamos. A munkaanyagban nagyon sok autóbusz számozását átvariálták, már létező számokat más buszok kaptak, egy számjeggyel megtoldották a jelenlegit, vagy egyszerűen átszámozták őket.

A metróközlekedés a jelenlegi menetrendhez képest alig változik majd, a férőhelyek száma mindössze másfél százalékkal lesz kisebb, ha elfogadják a munkaanyagot. A HÉV-vezetők akár még jól is járhatnak, hiszen nem változik jelentősen a HÉV-közlekedés, csak annyiban, hogy hat helyett csak három kocsival járnak majd - mondta Gulyás Attila, aki szerint a tervezet kiindulási pontnak megfelelő a tárgyalásokra.