Rábólintott Molnár miniszterségére a szakbizottság

Vágólapra másolva!
Támogatta az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottsága Molnár Csaba jelölését a közlekedési miniszteri posztra. Meghallgatásán a miniszterjelölt arról beszélt, hogy elsősorban a közösségi közlekedést fejlesztené, az energiaellátásban pedig a biztonságra törekedne.
Vágólapra másolva!

Az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottsága szerdán 16 igen, 10 nem és egy tartózkodás mellett támogatta Molnár Csaba miniszteri jelölését a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) élére.

A 33 éves miniszterjelölt, aki a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) államtitkára a bizottsági meghallgatáson arról beszélt, hogy elképzelései három pilléren nyugszanak: fejlesztés és versenyképesség, biztonság a közlekedéstől az energiaellátásig, valamint a fenntarthatóság. A miniszterjelölt a közlekedés terén prioritást ad a közösségi - kötött pályás - közlekedés fejlesztésének, az energetikában pedig a fejlesztéseket az ellátásbiztonságnak és a fenntartható fejlődésnek rendelné alá.

Molnár Csaba szerint általánossá kellene tenni a feltételes közbeszerzést, mert ez akár 3-4 hónappal megrövidíthetné a beruházásokat. Azzal is gyorsítaná az eljárásokat, hogy kezdeményezni fogja: a közlekedési projektek minősüljenek nemzetgazdasági szempontból kiemelt fontosságúnak, mert akkor lerövidülnek az engedélyezési eljárások.

A miniszterjelölt utalt arra, hogy uniós forrásból mintegy kétezer milliárd forint áll rendelkezésre közlekedésfejlesztés célokra. A legfontosabb célok között a hiányzó nemzetközi összeköttetések, a gyorsforgalmi úthálózat gyorsabb ütemű fejlesztése, valamint a térségi elérhetőséget biztosító úthálózat minőségének javítása szerepel - mondta Molnár Csaba. Megjegyezte viszont, hogy a gazdasági válság miatt az európai uniós projektek között átcsoportosítás várható gazdaságfejlesztési célokra, így csökkenhetnek a közlekedési fejlesztésre fordítható források.

A vasútnál a pályákat kell fejleszteni, mert a hálózat 40 százalékán a sínek állapota csak lassított forgalmat tesz lehetővé, ráadásul ez jelentős energia-többletköltséget is okoz - mondta Molnár, aki kinevezését követően a legrövidebb időn belül leülne megvitatni a főváros vezetésével az elővárosi közlekedés és a BKV problémáit is.

A megújuló energiatermelés mellett Molnár Csaba szükségesnek tartja a Paksi Atomerőmű bővítését is. Képviselői kérdésre azt mondta, hogy az országgyűlés következő ülésszakán már minden bizonnyal tárgyalhatja a témát, mert addigra a kormány elkészül az új atomerőmű blokk építéséről szóló előterjesztéssel.

Gyurcsány Ferenc november 19-én kérte fel közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek Molnár Csabát, aki eddig a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára volt. Molnár elvállalta a felkérést. Kinevezése után várhatóan december elsejétől venné át a tárca irányítását.