Buszba zárták az utasokat Ferihegyen

Vágólapra másolva!
Buszba zárva kellett várakozniuk a Skyeurope légitársaság utasainak május 7-én éjszaka. Arról a légitársaság igazgatója és a történetet az utasok szemszögéből ismertető Népszabadság is másképp számolt be, hogy miért és mennyi ideig voltak a buszban az utasok. A Skyeurope szerint az utasok egy eltűnt mentőmellény miatt vesztegeltek 15 percet a kifutópálya szélén. Az utasok viszont úgy emlékeztek, hogy egy oxigénmaszkot kerestek rajtuk, és 45 percet kellett a bezárt ajtajú járműben tölteniük.
Vágólapra másolva!
Forrás: SkyEurope
Forrás: SkyEurope

Május 7-én egy Párizsból hazatérő Skyeurope-repülő utasait hosszabb időre bezárva tartották a gép és a repülőtér között járó buszon. Ebben mind a légitársaság, mind az utasok beszámolója megegyezik. A részletekre azonban másképp emlékeznek.

A légitársaság szerint egy eltűnt mentőmellény, a Népszabadságnak a történtekről beszámoló utas szerint egy oxigénmaszk miatt zárták be a Ferihegyi repülőtéren, a kifutópálya szélén várakozó buszba az utasok egy részét. Borsos György, a Skyeurope légitársaság igazgatója szerint azért állította le a buszt egyik munkatársa, mert észrevette, hogy hiányzik egy mentőmellény. Ezért, hogy visszaszerezzék a mellényt, az utasok második csoportját szállító buszt megállították, még mielőtt a repülőtéri terminálhoz ért volna.

Amikor megállt a busz a kifutópálya szélén, beszállt a járműbe a légitársaság egyik munkatársa, és megkérdezte, ki ült a 22b ülés környékén, mert eltűnt egy mentőmellény (a Népszabadság beszámolója szerint oxigénmaszk). Miután senki sem válaszolt, az utaskísérő kiszállt a buszból, és eltűnt az utasok szeme elől.

Ezután a Népszabadság beszámolója szerint 45 percig bezárva tartották az utasokat, és a terminál üvegfalán keresztül nézték őket a biztonsági őrök, de nem csináltak semmit, nem közölték, mikor mehetnek ki és pontosan miért tartják bezárva őket. Végül a napilap szerint az utasoknak sikerült belülről kinyitni a jármű ajtaját, majd kitódultak a buszból, és átvágták magukat a repülőtéri csarnokon. Csak ekkor jött az utasokkal szembe a légitársaság utaskísérője, aki újra csak azt közölte velük, hogy egy eltűnt oxigénmaszkot keresnek, ami nagyon drága dolog.

Borsos György, a Skyeurope igazgatója az utasokkal ellentétben úgy tudja, hogy kollégája nem oxigénmaszkot, hanem egy mentőmellényt keresett. Emellett szerinte nem 45, hanem 15 percet kellett várakoznia az utasoknak. Borsos szerint munkatársa, miután észrevette, hogy hiányzik a mellény, megkérte a repülőtéri szolgálatot, hogy segítsenek megkeresni a hiányzó felszerelést. Ezután viszont a légitársaság munkatársának el kellett mennie, ezért az igazgató szerint nem tudhatta, hogy az utasokat bezárták. Miután erről telefonon értesült, visszatért a helyszínre, és kiszabadította őket - Borsos tudomása szerint. Az igazgató elmondta azt is, hogy miután az utasok leszálltak, az üres buszon megtalálták a mentőmellényt.

A Skyeurope igazgatója szerint a gyakorlatlanság lehetett az oka annak, hogy a buszban várakoztatták az utasokat. Egy olyan esetről van szó, amire sem a légitársaság, sem a repülőtéri hatóságok nem voltak felkészülve - vélte. Az igazgató szerint az lett volna a helyes eljárás, ha megkérik a vámosokat, hogy az utaslista alapján annak a néhány utasnak a poggyászát ellenőrizzék, akik az eltűnt mellény közelében ültek.

Borsos elmondta azt is, hogy már máskor is előfordult, hogy eltűnt fontos felszerelés a repülőről. Akkor azonban senkit sem tartóztattak fel: amikor a járattal utazó külföldi csoport hazaindult, átvilágították csomagjaikat és meglett a hiányzó fedélzeti gramofon.

Az [origo] oldala a fapados járatokrólhttp://www.mfor.hu/utazas/map.php

Az [origo] szerette volna megtudni, hogy miért zárták be az összes utast, mi lett volna ebben a helyzetben az előírás. A Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatóságán azt mondták, vizsgálják az esetet és néhány napon belül nyilvánosságra hozzák álláspontjukat. A biztonsági szolgálat vezetője csak annyit közölt, nem nyilatkozik a kommunikációs igazgató engedélye nélkül, különben sem ők az illetékesek. Azt azonban nem tudta megmondani, hogy ki lehet az illetékes.