Vágólapra másolva!
Eredménytelenné nyilvánították a Magyar Televízió (MTV) reklámidejének értékesítésére kiírt közbeszerzési felhívást. A tegnap közölt verdikt indokolásaképpen elhangzott: az MTV jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy teljesíteni tudná a rá háruló kötelezettségeket. A tenderre két cég, a szerződés alapján ma is ezt végző In Média és az egyik legnagyobb európai hálózathoz tartozó adMaster jelentkezett.
Vágólapra másolva!

Az indokul felhozott érv azért érdekes, mert az MTV csak profitálhat az ügyletből, a hirdetéseket megszerző cég a jutalék levonása után megmaradó összeget átutalja az MTV-nek. Sőt az adMaster kétmilliárd forint befizetését garantálta, akkor is, ha ennél kevesebb kereskedelmi bevételt szerezne az MTV-nek.

Nem akar lemondani az MTV elnöke/itthon/20020708nemmond.html

A döntés hátterében az áll, hogy a köztévé tulajdonosi jogait gyakorló kuratórium elnökségében a közelmúltban felvetődött: érdemes lenne házon belül megoldani a reklámidő eladását, megspórolva ezzel a jutalékot. Ez egyébként módot ad arra, hogy megszabaduljanak mindkét társaságtól.

Az In Médiáról kiderült, kifejezetten erre a célra hozták létre, tehát nincs a magyar piacon felmutatható referenciája. Ráadásul a cég az Orbán Viktor médiatanácsadója, Wermer András körüli társaságok egyike. Az adMasterrel szembeni kifogás az, hogy ugyanez cégcsoport magyar leánya, az Arbo Média korábban - az MTV mai vezetése szerint - nem kellő eredménnyel végezte a reklámidő értékesítését.

A házon belüli megoldásra vonatkozó tervet Mendreczky Károly MTV-elnök nemrég benyújtotta a kuratórium elnökségének. Ennek alapján valószínű, az idén várhatóan kétmilliárd forint alatti reklámbevétel begyűjtését maga oldja meg az MTV, mégpedig az általa alapítandó társasággal. Ennek előfeltétele volt a tender eredménytelenné nyilvánítása.

Az MTV reklámideje egy Fidesz közeli cégnek hoz hasznot20020405azmtv.html