Törvényjavaslatot fogadott el az amerikai törvényhozás alsóháza a pilóták felfegyverzéséről. Ha a felsőház is igent mond, akkor az amerikai belföldi és nemzetközi járatok pilótái fegyvert tarthatnak a pilótafülkében.
A Malév Rt. Európában nem tud hasonló tervekről. Fehérvári Géza főpilóta elmondta, hogy nem tartaná szerencsésnek ha fegyvert vihetnének fel a repülőgépre. Egyrészt mert a támadók elvehetik és azzal lehet követhetik el a terrorcselekményt, másrészt pedig ha lövés miatt megsérül akár csak egy ablak, akkor a gép hermetizáltsága megzűnik, és az katasztrófához vezethet.
Elmondta továbbá, hogy a szeptemberi terrortámadás hatására az észak-atlanti járatokon, egyéb biztonsági újítások mellett, kicserélték a pilótakabinok ajtaját páncélajtóra, ami ellenáll a lövésnek, kisebb robbantásnak, de fegyver felvitelét a repülőgépekre nem látja indokoltnak. Amerika szempontjából viszont megérti ezt a kemény biztonsági intézkedést.
A terrorelhárító szolgálat egy tagja szerint az amerikai pilótákat a lőfegyver önvédelmű célú használatára készíthetik fel legfeljebb, amit egy hónapon belül el lehet érni. Azt viszont nem tartja valószínűnek, hogy terrorcselekmény felszámolására is felkészítenék a pilótákat.
Magyarországon egyébként az 1960-as évek
végéig volt fegyveres biztonsági személyzet
a repülőgépeken. Dolguk 1956
októberében akadt, amikor meghiúsítottak
egy gépeltérítést. Egy géprablót
lelőttek, kettőt megsebesítettek. Ezt az esetet
megelőzően viszont 1956. július 13-án
sikeresen térítették el a Budapest - Szombathely
járatot Regensburgba. Ez volt az első
repülőgép-eltérítési eset a
világon.